Tuesday, February 3, 2009

Απαράδεκτες ερωτήσεις στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ για πολυπολιτισμική εκπαίδευση

Κάποιοι θέλουν οπωσδήποτε να μας εντάξουν στην πολυπολιτισμική κοινωνία που κατασκευάζουν τεχνικά με την αθρόα εισαγωγή στην χώρα μας λαθρομεταναστών και εκπαιδεύουν τους εκπαιδευτικούς κατάλληλα. Το πείραμα της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης έχει αποτύχει αλλά οι "αριστοπροοεδευτικοί" οι οποίοι ελέγχουν και τον χώρο της εκπαίδευσης επιμένουν. Πρέπει οι εκπαιδευτικοί να είναι έτοιμοι για την μελλοντική πολυπολιτισμική κοινωνία.

Πηγή:http://www.thermopilai.org/content/aparadektes-eroteseis-ston-diagonismo-asep-gia-polupolitismike-ekpaideuse







Στα θέματα διαγωνισμού του ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών έβαλαν απαράδεκτες ερωτήσεις πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης. Δεν βλέπουν που τα παιδάκια από το Δημοτικό βγαίνουν "τούβλα" γιατί έχουν στην τάξη παιδιά που δεν ξέρουν Ελληνικά και ο εκπαιδευτικός αναγκάζεται να πηγαίνει με αργούς ρυθμούς. Δείτε ερωτήσεις του ΑΣΕΠ (με έντονα γράμματα η "σωστή" απάντηση:

Ερωτήσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας για τη Β θεματική ενότητα (Γενική διδακτική - παιδαγωγικά θέματα)


4. Στην τάξη της Α΄ Γυμνασίου, όπου διδάσκετε, φοιτούν αρκετοί αλλοδαποί μαθητές. Διαπιστώνετεότι οι αλλοδαποί μαθητές συναναστρέφονται μόνο μεταξύ τους και καθόλου με τους Έλληνεςσυμμαθητές τους. Τι κάνετε σε πρώτη φάση, ώστε να συμβάλετε στην άμβλυνση του φαινομένουαυτού

α) Διοργανώνω ατομικές δραστηριότητες για Έλληνες και αλλοδαπούς μαθητές.

β) Διοργανώνω ομαδικές δραστηριότητες, όπου η μία ομάδα συγκροτείται από Έλληνες και η δεύτερηαπό αλλοδαπούς μαθητές.

γ) Περιμένω από τους γονείς των Ελλήνων μαθητών να παρακινήσουν τα παιδιά τους να κάνουν παρέα με τους αλλοδαπούς συμμαθητές τους.

δ) Διοργανώνω και υλοποιώ σχέδια εργασίας (projects) με τη συμμετοχή πολυπολιτισμικά μεικτών ομάδων.

Στο σχολείο που υπηρετείτε οι Έλληνες μαθητές αποτελούν μειονότητα έναντι των αλλοδαπών συμμαθητών τους. Οι Έλληνες γονείς αρνούνται να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο και ασκούν αρνητική επιρροή στις σχέσεις των παιδιών τους με τους αλλοδαπούς συμμαθητές τους. Ποια από τις απόψεις που καταγράφονται στις επόμενες δύο ερωτήσεις (26 και 27) σχετικά με την αντίδραση των Ελλήνων γονέων και τη δημιουργία καλών σχέσεων ανάμεσα στους Έλληνες και τους αλλοδαπούς μαθητές είναι η ορθή

26. Αντίδραση των γονέων:

α) Οι Έλληνες γονείς έχουν δίκιο, γιατί η παρουσία μεγάλου αριθμού αλλοδαπών μαθητών στη σχολική τάξη συνεπάγεται χαμηλή επίδοση για όλους τους μαθητές.

β) Οι Έλληνες γονείς έχουν δίκιο, γιατί οι αλλοδαποί μαθητές είναι πιο επιθετικοί από τους Έλληνες μαθητές και τους επηρεάζουν αρνητικά.

γ) Οι Έλληνες γονείς δεν έχουν δίκιο, γιατί η σχολική επίδοση των αλλοδαπών μαθητών τα τελευταία χρόνια βελτιώνεται όλο και περισσότερο, οπότε και η συμπεριφορά τους είναι ευπρεπής.

δ) Οι Έλληνες γονείς δεν έχουν δίκιο, γιατί το έργο της σχολικής μονάδας δεν εξαρτάται μόνο από τη σύνθεση των μαθητών της σχολικής τάξης, αλλά και από την κατάρτιση των εκπαιδευτικών.

27. Ποιος από τους παρακάτω τρόπους είναι ο πλέον αποτελεσματικός για τη δημιουργία καλών σχέσεων ανάμεσα στους μαθητές

α) Οι υποδείξεις των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές.

β) Η συζήτηση μεταξύ του συλλόγου διδασκόντων και των Ελλήνων γονέων.

γ) Η συζήτηση μεταξύ του συλλόγου διδασκόντων και των γονέων των αλλοδαπών μαθητών.

δ) Η διοργάνωση και υλοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων από τους άμεσα εμπλεκομένους στα δρώμενα της σχολικής μονάδας, το σύλλογο διδασκόντων, τους γονείς και τους μαθητές.




Προσέξτε το θέμα των Νηπιαγωγών στη δεύτερη θεματική ενότητα (Ειδική Διδακτική και Παιδαγωγικά – Γενική Διδακτική). Το ένα από τα δύο θέματα (το 50% της βαθμολογίας) ασχολείται με τα αλβανόφωνα νήπια... αυτό είναι το σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η νηπιαγωγός!


ΕΡΩΤΗΜΑ 1ο:
Ο νηπιαγωγός μιας τάξης στην οποία φοιτούν 15 νήπια, από τα οποία τα 10 είναι ελληνόφωνα και τα 5 αλβανόφωνα (3 με καλό σχετικά επίπεδο όσον αφορά την κατανόηση και την παραγωγή προφορικού λόγου και 2 που καταλαβαίνουν αρκετά αλλά δεν παράγουν εύκολα προφορικό λόγο), θέλει να οργανώσει μια δραστηριότητα με θέμα την εναλλαγή μέρας-νύχτας.
Με βάση το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα και τις σύγχρονες διδακτικές αρχές, να σχεδιάσετε «επί χάρτου» και να αξιολογήσετε αυτή τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, τεκμηριώνοντας παράλληλα επιστημονικά το σχεδιασμό, τα στάδια υλοποίησής της, καθώς και την αξιολόγησή της.


Στην ίδια ειδικότητα στο γνωστικό αντικείμενο:


5. Ένας εκπαιδευτικός έχει στην τάξη του δύο παιδιά που μόλις έχουν έρθει από την Αλβανία και τα οποία δε μιλούν ούτε κατανοούν την ελληνική γλώσσα. Για να ενισχύσει τον προφορικό τους λόγο:
α)χρησιμοποιεί διάφορα μέσα λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, προκειμένου να τα ενθαρρύνει να συμμετέχουν, όπως μπορούν, σε όλες τις δραστηριότητες.
β)τους ζητά να επαναλαμβάνουν αυτά που λένε τα ελληνόφωνα παιδιά.
γ)δεν ασχολείται μαζί τους, ελπίζοντας ότι θα αναπτύξουν μόνα τους στρατηγικές προφορικής επικοινωνίας.
δ)κάνει μαζί τους χωριστές δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας ειδικά σχεδιασμένες κάρτες,για ν'αποκτήσουν τα παιδιά το βασικό λεξιλόγιο.


Όπως καταλαβαίνετε η πολυπολιτισμική εκαίδευση ξεκινά απο τό νηπιαγωγείο....



No comments:

Post a Comment