Wednesday, September 18, 2013

Μίνι-αντάρτικο από 17 βουλευτές της ΝΔ


Τα πυρά που δέχεται η κυβέρνηση για  αβάσταχτη και άδικη φορολόγηση των αγροτεμαχίων, καθώς και για άνιση επιβάρυνση της μεσαίας και μικρής ακίνητης περιουσίας , οδήγησαν το οικονομικό επιτελείο να ανακρούσει πρύμναν.

«Η νέα φορολογία είναι ακόμη υπό επεξεργασία», επισημαίνει το υπουργείο Οικονομικών, αν και διέρρευσε το σχέδιο νόμου για το νέο ενιαίο φόρο στα ακίνητα που θα αντικαταστήσει το «χαράτσι» μέσω ΔΕΗ.  Παράλληλα, συνιστά οι  πληροφορίες και οι πίνακες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας να «αντιμετωπίζονται με τη δέουσα προσοχή».
Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι «η διεύρυνση της φορολογικής βάσης και η δίκαιη κατανομή του φορολογικού βάρους στους φορολογούμενους αποτελούν το βασικό γνώμονα στο σχεδιασμό του νέου φόρου στα ακίνητα, ο οποίος αντικαθιστά τους παλαιούς φόρους».
«Η νέα φορολογία είναι ακόμη υπό επεξεργασία, το δε σχέδιο νόμου θα οριστικοποιηθεί μετά τη διαβούλευση με τα κόμματα της κυβέρνησης και τη δημόσια διαβούλευση. Ως εκ τούτου οι σχετικές πληροφορίες και οι πίνακες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με τη δέουσα προσοχή» τονίζει ακόμη το υπουργείο.
Εν τω μεταξύ 17 βουλευτές της ΝΔ σε σχετική ερώτησή τους προς τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, κάνουν λόγο για «υπερβολικές επιβαρύνσεις» και «κατάφορες αδικίες» και ζητούν να μην επιβαρυνθούν άλλο οι αγρότες.
Η ερώτηση κατατέθηκε με πρωτοβουλία του κ. Ιορδάνη Τζαμτζή και συνυπογράφουν οι: Βλαχογιάννης Ηλίας Βουλευτής Ν. Τρικάλων, Σαμπαζιώτης Δημήτριος Βουλευτής Ν. Μεσσηνίας, Μπατσαρά Γεωργία Βουλευτής Ν. Ημαθίας, Σολδάτος Θεόδωρος Βουλευτής Ν. Λευκάδος, Σκόνδρα Ασημίνα Βουλευτής Ν. Καρδίτσας, Τσαβδαρίδης Λάζαρος Βουλευτής Ν. Ημαθίας, Βογιατζής Παύλος Βουλευτής Ν. Λέσβου,  Κουκοδήμος Κωνσταντίνος Βουλευτής Ν. Πιερίας, Κουτσούμπας Ανδρέας Βουλευτής Ν. Βοιωτίας, Κοντός Αλέξανδρος Βουλευτής Ν. Ξάνθης, Αναστασιάδης Σάββας Βουλευτής Ν. Β΄ Θεσσαλονίκης, Κέλλας Χρήστος Βουλευτής Ν. Λάρισας, Κουτσογιαννακόπουλος Κωνσταντίνος Βουλευτής Ν. Φθιώτιδας, Κοψαχείλης Τιμόλεων Βουλευτής Ν. Γρεβενών, Αυγενάκης Ελευθέριος Βουλευτής Ν. Ηρακλείου, Αραμπατζή Φωτεινή Βουλευτής Ν. Σερρών.
Το κείμενο των βουλευτών αναφέρει:
«Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Υπουργείο Οικονομικών δίνει προς διαβούλευση το τελικό σχέδιο για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων του 2014 και τους  συντελεστές με βάση τους οποίους θα φορολογηθούν τα αγροτεμάχια και τα εκτός σχεδίου οικόπεδα και κατοικίες, όπου ορίζεται ως βασικός συντελεστής φορολόγησης  1,5 ευρώ ανά στρέμμα.
Όσον αφορά τα αγροτεμάχια που καλλιεργούνται και την επιβάρυνση των αγροτών,  ο φόρος προσαυξάνεται ανάλογα με τη θέση του αγροτεμαχίου, τη χρήση του, την απόσταση του από τη θάλασσα, αλλά και με τη θέση του σε σχέση με τις οδούς.
Εάν υπάρχει κατοικία στο οικόπεδο, ο βασικός συντελεστής πολλαπλασιάζεται με το 5. Ακόμη, ο συντελεστής μειώνεται σταδιακά για εκτάσεις από 130 στρέμματα και πάνω.
 Με βάση λοιπόν τους πίνακες που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα και σύμφωνα με τους συντελεστές θέσης, χρήσης, απόστασης από τη θάλασσα και μεγέθους γηπέδων, υπάρχει ανισότητα στη φορολόγηση και υπερβολική επιβάρυνση τόσο στους αγρότες που καλλιεργουν στα αγροτεμαχια αυτά, όσο και στους κατόχους  αγροτεμαχίων που είναι αναξιοποίητα , παρατημένα από τους κατόχους, δηλαδή είναι εγκαταλελειμμένες γαίες που δεν αποδίδουν τίποτα στον κάτοχο και οι οποίοι μπορεί να είναι συνταξιούχοι ή να  μην κατοικούν εκεί που βρίσκεται το χωράφι αυτό.
Ο προβληματισμός μας αφορά κυρίαρχα τους αγρότες που αγωνίζονται να επιβιώσουν.
α) Σχετικά με τον καθορισμό συντελεστή θέσης με βάση το δημοτικό διαμέρισμα στο οποίο ανήκει το χωράφι  αυτό, δεν υπαρχει  διαφορά τιμής για τον αγρότη στα προϊόντα που παράγονται σε 2 τέτοια γήπεδα σε διαφορετικές περιοχές;
Π.χ. σε ένα γήπεδο με αρχική βασική αξία 0,1 έως 0,49 ευρώ / μέτρο και συντελεστή θέσης 1 καλλιεργεί ο αγρότης ροδάκινα και καλλιεργεί ροδάκινα σε μια άλλη περιοχή με αρχική βασική αξία 15 έως 19,99 ευρώ / μέτρο και συντελεστή θέσης 3 έως 3,5.
Τα ροδάκινα που θα παράγουν οι 2 διαφορετικές περιοχές θα έχουν διαφορετικές τιμές και θα αποδώσουν μεγαλύτερο εισόδημα στον αγρότη το κτήμα που θα φορολογηθεί υψηλότερα; Όχι βέβαια και γι αυτό δεν πρέπει να φορολογηθούν αυτά τα κτήματα και να επιβαρυνθούν με αυτόν τον συντελεστή θέσης.
β) Σχετικά με την απόσταση από τη θάλασσα, εφόσον καλλιεργείται το κτήμα με μονοετή καλλιέργεια ή δενδρώδη καλλιέργεια, το σιτάρι που θα αποδώσει το κτήμα κοντά στη θάλασσα ή τα φρούτα που θα παραχθούν κοντά στη θάλασσα, θα πουληθούν με μεγαλύτερη τιμή από ότι στο αγροτεμάχιο που θα βρίσκεται 800 μέτρα μακριά από τη θάλασσα, ώστε να δικαιολογείται  να φορολογηθεί ακριβότερα το γήπεδο- χωράφι το οποίο βρίσκεται κοντά στη θάλασσα; Όχι βέβαια. Αν πουληθεί το παραθαλάσσιο κτήμα, τότε να φορολογηθεί. Όχι όμως επειδή είναι κοντά στην θάλασσα να επιβαρύνεται ο αγρότης γι αυτό, ενώ καλλιεργεί στο χωράφι αυτό σιτάρι ή οτιδήποτε  άλλο.
γ) Σχετικά με τον συντελεστή χρήσης του γηπέδου-χωραφιού είναι απαράδεκτο το μεταλλείο ή το λατομείο να φορολογείται με συντελεστή 1,2, η υπαίθρια έκθεση με 1,5 και οι δενδροκαλλιέργειες και ελαιοκαλλιέργειες με συντελεστές 2,5 και 2 αντίστοιχα.
Είναι κατάφωρη η αδικία των αγροτών μας. Ποιές είναι οι αποδόσεις και πόσο σίγουρες είναι οι αποδόσεις από την αγροτική καλλιέργεια, που δικαιολογεί την  φορολόγηση τους,  περισσότερο από ένα μεταλλείο ή ένα λατομείο με μεγάλες αποδόσεις;
Δεν μπορεί οι δενδροκαλλιέργειες να φορολογούνται με συντελεστή 2,5 και οι ελαιοκαλλιέργειες με 2 και φυσικά ο συντελεστής χρήσης για τους αγρότες πρέπει να είναι καταργηθεί
δ) Ο συντελεστής απομείωσης της επιφάνειας, σε σχέση με το μέγεθος του γηπέδου-χωραφιού, αδικεί τον μικρομεσαίο αγρότη. Ένας αγρότης που έχει μέχρι 130 στρέμματα,  φορολογείται με συντελεστή 1. Ο αγρότης που έχει από 130 στρέμματα έως 500 στρέμματα μειώνεται σχεδόν στο μισό, δηλαδή 0,6 συντελεστή απομείωσης επιφάνειας. Και αυτός που έχει πάνω από 500 στρέμματα έχει συντελεστή απομείωσης επιφάνειας 0,4.
Αυτό αδικεί τους μικρομεσαίους αγρότες και πρέπει ο συντελεστής να είναι ενιαίος για όλους.
ε) Αν το χωράφι  έχει πρόσοψη σε εθνική, επαρχιακή ή αγροτική οδό τότε εφαρμόζεται συντελεστής πρόσοψης ίσος με 1,2. Αυτό είναι άδικο,  διότι αν αυτά τα κτήματα είναι ακαλλιέργητα, τι φορολογείται,  απλά την κατοχή τους;  
Επίσης, αν το γήπεδο-χωράφι που βρίσκεται με πρόσοψη σε εθνική οδό θα παράγει σιτάρι θα είναι διαφορετικής  αξίας από ένα χωράφι που θα βρίσκεται χωρίς πρόσοψη σε εθνική οδό; Όχι βέβαια. Το ευρισκόμενο σε εθνική οδό κτήμα να φορολογηθεί παραπάνω εάν πουληθεί. Να μην επιβαρύνεται όμως με τον παραπάνω συντελεστή εάν καλλιεργείται από τον αγρότη- κάτοχο.
στ) Σε περίπτωση ύπαρξης κατοικίας εντός γηπέδου εφαρμόζεται συντελεστής κατοικίας ίσος με 5. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι αγρότες για να συγκεντρώνουν τα εργαλεία, τα μηχανήματα και τα αγροτικά τους εφόδια, κατασκευάζουν κτίσματα εντός των κτημάτων τους. Θα φορολογείται και αυτό το κτίσμα, το οποίο βοηθάει στην οργάνωση του αγρότη
ζ) τέλος,  για ποιόν λόγο δεν φορολογούνται ουσιαστικά και με τους παραπάνω συντελεστές τα γήπεδα τα οποία χρησιμοποιούνται για τον ελλιμενισμό σκαφών και αεροσκαφών, ενώ αντίθετα γιατί φορολογούνται τα γήπεδα ή οι λωρίδες γης στις οποίες βρίσκονται σιδηροτροχιές ή υπάρχουν σημεία έδρασης πύργων και γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσεως; Τα γήπεδα αυτά έχουν ουσιαστικά την «δουλεία» του ΟΣΕ και της ΔΕΗ και οι χώροι αυτοί είναι ουσιαστικά ανεκμετάλλευτοι από τον αγρότη ή τον πολίτη, γιατί δεν μπορεί να τους εκμεταλλευτεί.
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί
Α) Τι προτίθεσθε να πράξετε ώστε να μην επιβαρυνθούν οι αγρότες μας με αβάσταχτες  και άδικες φορολογίες;
Β) Τι προτίθεσθε να πράξετε σχετικά με τις εγκαταλελειμμένες και ανεκμετάλλευτες γαίες οι οποίες κανένα έσοδο δεν επιφέρουν στους κατόχους τους;»
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

No comments:

Post a Comment