Τον Απρίλιο, ο μεγάλος μουφτής του τεμένους του Παρισιού Dalil Boubakeur (φώτο), επέμεινε ότι ο αριθμός των τεμενών στη Γαλλία είναι ανεπαρκής για τα επτά εκατομμύρια μουσουλμάνους στη χώρα. Ο αριθμός αυτός είναι λίγο υψηλότερος από τα επίσημα στοιχεία που μιλάνε για τέσσερα έως πέντε εκατομμύρια. Ο πραγματικός αριθμός, ωστόσο, είναι πολύ πάνω από επτά εκατομμύρια, (αν και κανείς δεν μπορεί να πει με ακρίβεια πόσοι μουσουλμάνοι είναι στη Γαλλία). Αναφέρει το Europe 1:
"Υπάρχουν πολλοί χώροι προσευχής, ελλιπή τζαμιά, και πολλά τζαμιά που δεν έχουν ακόμη κατασκευαστεί. Νομίζω ότι χρειαζόμαστε διπλάσια. Έχουμε 2.200 και χρειαζόμαστε διπλάσιααπό αυτό τον αριθμό σε δύο χρόνια".
Ο ηγέτης του τεμένους στο Παρίσι δεν ανέφερε τον τρόπο με τον οποίον θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν αυτά τα κτίρια, ένα ευαίσθητο θέμα σε μια εποχή που η κυβέρνηση προσπαθεί να αποφεύγει την χρηματοδότηση από ξένα κράτη.
Τελικά, ο Dalil Boubakeur έχει κατέληξε σε μια «έξυπνη λύση» - να μετατραπούν οι εκκλησίες που έχουν εγκαταλειφθεί σε τζαμιά. Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του στο Europe 1 και τον Jean-Pierre Elkabbach είπε:
"Είναι ένα λεπτό ζήτημα, αλλά γιατί όχι;"
Και ανέφερε την περίπτωση του παρεκκλησίου του Clermont-Ferrand, όπου "οι καλόγριες καλωσόρισαν τους μουσουλμάνους." Είναι αλήθεια ότι για περισσότερα από τριάντα χρόνια το κατειλημμένο παρεκκλήσι έχει χρησιμοποιηθεί ως τζαμί, χωρίς καμία επιβάρυνση, χάρη σε μια κοινότητα των μοναχών.
«Είναι ο ίδιος Θεός, οι τελετές είναι στενά συνδεδεμένες, αδελφικές, και πιστεύω ότι οι Μουσουλμάνοι και οι Χριστιανοί μπορούν να συνυπάρξουν και να ζήσουν μαζί», κατέληξε ο Dalil Boubakeur.
Σε πόσο καιρό άραγε θα δούμε στο Παρίσι αυτό που γίνεται στοΒερολίνο - την κατασκευή ενός κτιρίου για τις τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες, εκπληρώνοντας τον «οραματισμό» της Παγκόσμιας Θρησκείας; Ή του λεγόμενου “Chrislam”.
Είναι σπάνιο μια γαλλική εκκλησία να μετατρέπεται σε τζαμί. Αλλά η ιστοσελίδα François Desouche παρέχει τρία παραδείγματα:
Στο Clermont-Ferrand, το πρώην παρεκκλήσι των αδελφών του Αγίου Ιωσήφ είναι τώρα το τζαμί Attawhid:
Στο Graulhet, η εκκλησία του Αγίου Ιωάννη είναι τώρα το τζαμίEnnour Al Mohammadi:
Στη Νάντη, το παρεκκλήσι του Αγίου Χριστόφορου είναι τώρα το τζαμί Al Forqane:
Τα mainstream μέσα μαζικής ενημέρωσης τα παρουσιάζουν όλα αυτά ως κάτι καλό. Όσον αφορά το τζαμί στο Graulhet, τοFranceTV λέει:
Το 1981 κάποιοι ιερείς πρότειναν μια εγκαταλειμμένη εκκλησία να δοθεί στους μουσουλμάνους που αναζητούσαν ένα χώρο προσευχής. «Εκείνη τη στιγμή δεν ξέραμε αν είχαμε πραγματικά το δικαίωμα να μετατρέψουμε μια εκκλησία σε τζαμί», θυμάται ο AliGrouthi, ο πρόεδρος του Κινήματος Αλληλεγγύης του Αραβικού Πολιτιστικού Συλλόγου.
Η αλλαγή αυτή έγινε δυνατή με την υποστήριξη του δήμου. Σήμερα το άνοιγμα αυτό επαινείται ως υποδειγματικό. «Υπήρχε μια αρκετά μεγάλη μουσουλμανική κοινότητα. Ήταν απολύτως φυσιολογικό και λογικό να έχουν ένα τόπο λατρείας. Πιστεύω ότι είναι εξαιρετικό αυτό που έγινε στο Graulhet», λέει ο σημερινός σοσιαλιστής δήμαρχος Claude Fita.
Το 1982, μια άλλη αχρησιμοποίητη εκκλησία μετατράπηκε σε προτεσταντικό ναό. Στο Graulhet, αυτά τα δύο παραδείγματα θεωρούνται σύμβολα της «προσέγγισης μεταξύ των κοινοτήτων».
Παρακάτω, σκηνές της μετατροπής σε τζαμί και προτεσταντικό ναό στο Graulhet. Η αφήγηση είναι σχεδόν πανομοιότυπη με το παραπάνω κείμενο.
Σημείωση: Τριάντα τέσσερα χρόνια πριν, το 1981, τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά. Η ισλαμική τρομοκρατία, η 11ηΣεπτεμβρίου, η μαζική μετανάστευση, η αντικατάσταση του πληθυσμού και η αδυσώπητη ισλαμοποίηση της χώρας δεν υπήρχαν. Επτά χρόνια μετά το 1981, οι νόμοι για τη μετανάστευση άλλαξαν για να καταστεί δυνατή η «οικογενειακή επανένωση». Τότε, θα πρέπει να φαινόταν φυσιολογικό και ακόμα και «φωτισμένο» να βοηθήσεις τους μουσουλμάνους που είχαν ανάγκη από ένα χώρο προσευχής. Σήμερα, δήμαρχοι παρέχουν τακτικά γη για τζαμιά, και συχνά νοικιάζουν τη γη για τους σε Μουσουλμάνους με ένα συμβολικό ποσό. Δεν είναι πλέον η εξαίρεση, είναι ο κανόνας και ολόκληρο το τοπίο της χώρας έχει μεταμορφωθεί.
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
No comments:
Post a Comment