Παραπομπή είχαμε πριν λίγο του Μητροπολίτη Χίου εκ μέρους του
γ.γ. Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Κωστής Παπαϊωάννου στην Εισαγγελέα κατά
του ρατσισμού και στην Εισαγγελία Χίου. Αφορμή για αυτή την εξέλιξη
στάθηκαν δημοσιεύματα που έφεραν τον Μητροπολίτη να χρησιμοποιεί τη λέξη
«λαθρομετανάστες» σε ομιλία του.
Ο Μητροπολίτης Χίου κατηγορείται αυτή τη στιγμή βάσει ενός δημοσιεύματος για υποκίνηση μίσους αν και κύκλοι της Μητρόπολης απαντούν «ουδέποτε ζητήθηκε διευκρίνιση από τον ίδιο έστω και με ένα τηλεφώνημα».
Από την άλλη, ο ίδιος ο Μητροπολίτης περιορίστηκε στο να αποστείλλει γραπτή του ανακοίνωση στην οποία αναφέρει «Ἐξ ἀφορμῆς δημοσιεύματος τοπικῆς Ἐφημερίδος, τό ὁποῖο μέ φέρνει νά εἶπα «ὅτι δέν ὑπάρχουν πρόσφυγες, ἀλλά εἶναι ὅλοι λαθρομετανάστες», θά ἤθελα, γιά νά ἀποφευχθεῖ κάθε παρεξήγηση, νά ἐνημερώσω γιά τήν ἀκρίβεια τῆς ἀναφορᾶς μου: Ἐτόνισα ὅτι γιά μᾶς οἱ ἄνθρωποι αὐτοί εἶναι εἰκόνες τοῦ Θεοῦ, τούς ὁποίους συμπονοῦμε καί συμπαριστάμεθα. Στή συνέχεια ἔκανα μιά φιλολογική ἑρμηνεία τῆς λέξεως «λαθρομετανάστης», τήν ὁποία δέν πρέπει νά ἐνοχοποιοῦμε, καί ἀνέφερα καί τό περιεχόμενο τῆς λέξεως «πρόσφυγας» κατά τό διεθνές δίκαιο.
Γιά τη θέση μου ἀπέναντι στό φαινόμενο αὐτό παραπέμπω
α) Σέ ὅσα ἀνέφερα στόν κ. Πρωθυπουργό κατά τήν συνάντησή μας στό Μέγαρο Μαξίμου τόν Νοέμβριο τοῦ 2015, γιά τά ὁποῖα ἔδειξε τήν ἱκανοποίησή του.
β) Στό δημοσίευμα politischios.gr τῆς 27.10.2015 «Ἀνοίγουν τά κελιά τῶν ἐκκλησίων γιά τούς πρόσφυγες».
γ) Στό δημοσίευμα τῆς imchiou.gr «Διακονία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν γιά τούς πρόσφυγες» (Δεκέμβριος 2015) καί
δ) Στό δημοσίευμα τῆς era-aegean.gr «συμπαράσταση στό Γ. Κουτσοδόντη ἀπό τό Μητροπολίτη Χίου» (8.6.2016).
Ἡ μελέτη αὐτῶν θά δείξει τήν τῶν πραγμάτων ἀλήθεια».
Ο Μητροπολίτης Χίου κατηγορείται αυτή τη στιγμή βάσει ενός δημοσιεύματος για υποκίνηση μίσους αν και κύκλοι της Μητρόπολης απαντούν «ουδέποτε ζητήθηκε διευκρίνιση από τον ίδιο έστω και με ένα τηλεφώνημα».
Από την άλλη, ο ίδιος ο Μητροπολίτης περιορίστηκε στο να αποστείλλει γραπτή του ανακοίνωση στην οποία αναφέρει «Ἐξ ἀφορμῆς δημοσιεύματος τοπικῆς Ἐφημερίδος, τό ὁποῖο μέ φέρνει νά εἶπα «ὅτι δέν ὑπάρχουν πρόσφυγες, ἀλλά εἶναι ὅλοι λαθρομετανάστες», θά ἤθελα, γιά νά ἀποφευχθεῖ κάθε παρεξήγηση, νά ἐνημερώσω γιά τήν ἀκρίβεια τῆς ἀναφορᾶς μου: Ἐτόνισα ὅτι γιά μᾶς οἱ ἄνθρωποι αὐτοί εἶναι εἰκόνες τοῦ Θεοῦ, τούς ὁποίους συμπονοῦμε καί συμπαριστάμεθα. Στή συνέχεια ἔκανα μιά φιλολογική ἑρμηνεία τῆς λέξεως «λαθρομετανάστης», τήν ὁποία δέν πρέπει νά ἐνοχοποιοῦμε, καί ἀνέφερα καί τό περιεχόμενο τῆς λέξεως «πρόσφυγας» κατά τό διεθνές δίκαιο.
Γιά τη θέση μου ἀπέναντι στό φαινόμενο αὐτό παραπέμπω
α) Σέ ὅσα ἀνέφερα στόν κ. Πρωθυπουργό κατά τήν συνάντησή μας στό Μέγαρο Μαξίμου τόν Νοέμβριο τοῦ 2015, γιά τά ὁποῖα ἔδειξε τήν ἱκανοποίησή του.
β) Στό δημοσίευμα politischios.gr τῆς 27.10.2015 «Ἀνοίγουν τά κελιά τῶν ἐκκλησίων γιά τούς πρόσφυγες».
γ) Στό δημοσίευμα τῆς imchiou.gr «Διακονία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν γιά τούς πρόσφυγες» (Δεκέμβριος 2015) καί
δ) Στό δημοσίευμα τῆς era-aegean.gr «συμπαράσταση στό Γ. Κουτσοδόντη ἀπό τό Μητροπολίτη Χίου» (8.6.2016).
Ἡ μελέτη αὐτῶν θά δείξει τήν τῶν πραγμάτων ἀλήθεια».
Προχτές μόλις ο Μητροπολίτης Χίου κ. Μάρκος είχε δηλώσει:
«Οι πολιτικοί μας έχουν κατεβάσει τα παντελόνια και
προσκυνούν, έχουν παραδώσει τη χώρα» ήταν ένα από τα ξεσπάσματα οργής
και αγανάκτησης του Μητροπολίτη Μάρκου στο Πυργί. Καλούσε μάλιστα και
τον κόσμο να φωνάξει δυνατά την αντίθεση του στη στάση των βουλευτών να
επιτρέψουν τη δημιουργία τεμένους.
Από την Καλαμωτή όπου καταφέρθηκε ενάντια στον υπουργό Παιδείας για
την ενδεχόμενη κατάργηση της προσευχής μέχρι τον Άγιο Αιμιλιανό, ο κ.
Μάρκος ξεσπάθωσε εναντίον όλων: του συμφώνου συμβίωσης, των
ομοφυλόφιλων, των προσφύγων… «Δεν υπάρχουν πρόσφυγες είναι
όλοι λαθρομετανάστες» είπε χαρακτηριστικά για να συνεχίσει ενάντια στον
πολιτικό γάμο λέγοντας για τους δημάρχους, «Δεν είναι δυνατόν να
παντρεύουν ζευγάρια εκείνοι που μαζεύουν τα σκουπίδια μας».
No comments:
Post a Comment