Πριν
μερικές μέρες (30-9-2011 ή 1-10-2011) είδα τυχαία σε τηλεοπτική εκπομπή
για τις φιλοτελικές δραστηριότητες των ΕΛΤΑ και καράφλιασα περαιτέρω,
διότι έμαθα κάτι που δεν γνώριζα. Βλέπω να κάνει τις σχετικές
μπουρδολογικές αεριτζίδικες ενημερώσεις, σαν ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
ΦΙΛΟΤΕΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΛΤΑ, ο γνωστός και μη εξαιρετέος αρχισιωνιστής ΜΩΫΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΗΣ, μέχρι πρότινος πρόεδρος του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδας.
=== «Επ!!! -λέω- τι γυρεύει η μαϊμού στο παζάρι???»
=== Είχα το βαρβάτο θέμα με τη κούφια μετοχή της πρώην Τράπεζας της Ανατολής και έκανα αναβολή. Τώρα, ολοκλήρωσα μια ικανοποιητική βόλτα και διαπίστωσα:
=== 1.— Ο δικτάτορας Παπαδόπουλος διόρισε τον αρχισιωνιστή ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΗΣ και ΜΩΫΣΗ στα ΕΛΤΑ το …1971 !!!! Σαν δικτάτορας κάποτε κουράστηκε και ούτε που κατάλαβε πως τον κατάργησε ο Ιωαννίδης.
2.— Ο δικτάτορας Ιωαννίδης ήλθε, είδε και απήλθε, εδώ η χούντα χάθηκε και ο ΜΩΫΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΗΣ φιλοτελιζόταν και χτένιζε τη φαρδιά χωρίστρα του στα ρετιρέ των ΕΛΤΑ!!!!
3.— Με έγκριση του αχυράνθρωπου Γκυζίκη μας έρχεται ο Καραμανλής ο πεθαμένος. Κυβέρνησε μέχρι το 1980, γιατί μετά έπρεπε να προεδρέψει. Ο ΜΩΫΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΗΣ ακλόνητος!!! Συνέχιζε ακούραστος να φιλοτελίζει για τα ΕΛΤΑ και όχι μόνο!!!
4.— Έρχεται ο Ανδρέας Παπανδρέου με την αλλαγή του και με τη Μιμή λάθρα και παραλλαγή. Εν τω μεταξύ, και οι διοικήσεις και τα προεδρεία των ΕΛΤΑ, άλλαζαν σαν τα κυβερνητικά σώβρακα. Ο ΜΩΫΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΗΣ όμως εκεί. Κρατούσε τη συνέχεια γιατί δεν μπορούσε να βρεθεί ούτε ένας άξιος gentile και χριστιανός για να του παραδώσει το ρετιρέ του φιλοτελισμού.
5.— Να μη τα πολυλογώ, πέρασαν και τα υπόλοιπα και ανάξια Σημίτης, Καραμανλής χοντρός κι’ ανίκανος, για να καταντήσουμε στον ανεπανάληπτο ΓκαΓκά και Τζέφρι Παπανδρέου και υπάλληλο του ΔΝΤ…. Ο Εβραίος αρχισιωνιστής Μωϋσή Κωνσταντίνης βαμπίρ!!!! 40 χρόνια ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΤΕΛΙΣΜΟΥ!!!! Από το 1971!!!!! Αυτός είναι που μαζί με τον Βαρθολομαίο έκαναν τη παραθρησκευτική αλητεία, για να γελοιοποιήσουν την επέτειο των 2000 χρόνων από τη γέννηση του Ιησού Χριστού.
Από όλα όσα βρήκα, ξεχώρισα μια ανάρτηση από το αρχείο της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ του 1999. Εκεί ισχυρίζεται ο αρχισιωνιστής, αφενός ότι καμάρωνε που τον αποκαλούσαν γυρολόγο του …Υπουργείου Εξωτερικών!!!!! και αφετέρου ότι ήδη είχε συμπληρώσει 28 ΧΡΟΝΙΑ ΘΗΤΕΙΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΩΝ ΕΛΤΑ. Άρααααα????
Άρα, σήμερα έχει συμπληρώσει 40 χρόνια στο ρετιρέ των ΕΛΤΑ. Από τότε μέχρι σήμερα πόσους μισθούς και πόσες ειδικές αποζημιώσεις και έξοδα παράστασης καταβρόχθισε???? Να φωνάξουμε τον Τεντ Καριώτης να του φτιάξει τις καμπύλες του????
Πρώτα διαβάστε το κείμενο που βρήκα:
Του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
Πού μπορεί να έχουν… συναντηθεί οι κάλτσες και τα πασούμια ενός ραβίνου με μία ετοιμόγεννη υπάλληλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων;;;; Στο υπουργείο Εξωτερικών!!!! Αλλά και στις συζητήσεις ανάμεσα στα μέλη του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου των ΕΛΤΑ, που αποφασίζει για τα γραμματόσημα της Ελληνικής Δημοκρατίας…
Θα εξιστορήσουμε σήμερα τα όσα συνέβησαν πριν τα ΕΛΤΑ αποφασίσουν να εκδώσουν σειρά έξι γραμματοσήμων με θέμα τα 2000 χρόνια από τη γέννηση του Ιησού Χριστού. Γεγονότα και επιχειρήματα που περιγράφουν ανάγλυφα ένα κλίμα ασυνεννοησίας, χειρισμών και συγκρούσεων γύρω από ζητήματα διπλωματικού, θρησκευτικού και καλλιτεχνικού περιεχομένου.
Η σειρά με τα έξι γραμματόσημα πρόκειται να κυκλοφορήσει την 1η Ιανουαρίου του 2000. Για να συμβεί αυτό, χρειάστηκε μάλιστα η διοίκηση των ΕΛΤΑ να βγάλει οριστική και αμετάκλητη απόφαση διότι το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο είχε προηγουμένως απορρίψει -για πρώτη φορά στα χρονικά- σε δύο αλλεπάλληλες συνεδριάσεις του (την πρώτη ομόφωνα και τη δεύτερη με ψήφους εννέα κατά και δύο υπέρ) τα προσχέδια των γραμματοσήμων.
Οπως προκύπτει όμως από τα πρακτικά της τελευταίας απορριπτικής συνεδρίασης (διαρκείας 4, 5 ωρών) στις 6/10/99 ήταν τέτοια η επιμονή του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του υπουργού Μεταφορών Τάσου Μαντέλη που η διοίκηση των ΕΛΤΑ δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά παρά το γεγονός ότι είχαν μείνει αναπάντητα τρία κρίσιμα ερωτήματα:
1) Γιατί το Οικουμενικό Πατριαρχείο επέμεινε να περιληφθούν στα γραμματόσημα εικονογραφίες που σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, βρίσκονται μακριά από τη βυζαντινή παράδοση και το θρησκευτικό συναίσθημα του μέσου Ελληνα; 2) Πόσο εθνικά ριψοκίνδυνο είναι να τοποθετηθεί πάνω σε χιλιάδες γραμματόσημα δίπλα στην «Ελληνική Δημοκρατία» η αναγραφή «Οικουμενικό Πατριαρχείο»; 3) Γιατί στο γραμματόσημο με θέμα το διάλογο ανάμεσα στις θρησκείες αναπαριστώνται μόνο εκπρόσωποι του Χριστιανισμού, του Ισλαμισμού και του Ιουδαϊσμού;
Το τελευταίο ερώτημα προκύπτει από ένα εκ των έξι γραμματοσήμων που έχει θέμα το διαθρησκευτικό διάλογο. Αυτό δείχνει τον Πατριάρχη ανάμεσα σε έναν ραβίνο (εκπρόσωπο της ιουδαϊκής θρησκείας) και έναν μουφτή (εκπρόσωπο της ισλαμικής θρησκείας). Το θέμα φέρνει με αρκετή οξύτητα στη συνεδρίαση του Γνωμοδοτικού ο διευθυντής Φιλοτελισμού των ΕΛΤΑ Δ. Ρούκος, λέγοντας ότι κάποιοι λειτούργησαν ερασιτεχνικά ως «γυρολόγοι» περιφέροντας τα δήθεν προσχέδια των γραμματοσήμων. Αναφερόμενος δε στο γραμματόσημο για το διαθρησκευτικό διάλογο λέει ότι στο πίσω μέρος υπάρχουν οι παρατηρήσεις: «Να βγουν οι κάλτσες και τα πασούμια» και «δεξιά του Πατριάρχη να πάει ο ραβίνος και όχι ο μουφτής».
Ο σύμβουλος Μωϋσής
Την απάντηση ανέλαβε να δώσει ο ειδικός σύμβουλος Φιλοτελισμού των ΕΛΤΑ Μωυσής Κωνσταντίνης (τυγχάνει και πρόεδρος του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου). Ανέφερε λοιπόν ότι εκείνος ανέλαβε να κάνει το «γυρολόγο» κατ’εντολή του αρμόδιου γενικού διευθυντή Αθ. Ψύχα, χαρακτήρισε τον τίτλο τιμητικό για τα 28 χρόνια της θητείας του και είπε ότι οι παρατηρήσεις έγιναν από το υπουργείο Εξωτερικών (του οποίου τη γνώμη πήγε να ζητήσει).
Γιατί όμως τα προσχέδια έφθασαν έως το υπουργείο Εξωτερικών; Το ερώτημα έθεσε ο πρύτανης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Ι. Παπαδάκης, που είχε έως εκείνη τη στιγμή ασκήσει έντονη κριτική για την εικονογράφηση των γραμματοσήμων από τον καλλιτέχνη Μητράκα. Ο κ. Κωνσταντίνης ανέφερε τότε ότι το υπουργείο Εξωτερικών είπε να βγουν τα γραμματόσημα με τις παρατηρήσεις που έγιναν.
Ο κ. Ρούκος τότε επανέρχεται κατηγορώντας τον Μ. Κωνσταντίνη ότι άφησε έξω από τη συνάντηση στο υπουργείο Εξωτερικών την υπάλληλο Μ. Τσοκτουρίδου, που είχε ορισθεί να τον συνοδεύσει ενώ ήταν έγκυος «με την κοιλιά της εννέα μηνών». Ο Δ. Ρούκος υπαινίχθηκε ότι κάτι ήθελε να κρύψει από την υπάλληλο ο σύμβουλος και ο κ. Κωνσταντίνης απάντησε και πάλι ότι κινήθηκε με εντολή του Α. Ψύχα.
Πριν φτάσει το θέμα όμως στα ενδοϋπηρεσιακά είχε γίνει ολόκληρη συζήτηση για τη σκοπιμότητα του γραμματόσημου των τριών θρησκειών. Ο εκπρόσωπος των δωρητών του Φιλοτελικού Μουσείου Γ. Σακελλαρόπουλος λέει: «Δεν καταλαβαίνω αυτή την παράσταση του Διαθρησκευτικού Διαλόγου, απεικονίζεται και ένας ραβίνος»! Ο νομικός σύμβουλος των ΕΛΤΑ Ν. Ζέμπερης του απαντά «υποτίθεται ότι αυτές είναι οι τρεις γνωστές μονοθεϊστικές θρησκείες», εννοώντας το Χριστιανισμό, τον Ιουδαϊσμό και το Μωαμεθανισμό.
Για να ενισχύσει την παραπάνω άποψη, ο Α. Ψύχας παρεμβαίνει τότε και λέει ότι το Πατριαρχείο θα κάνει μια έκδοση που θα έχει τα κείμενα της Βίβλου, του Κορανίου και κάποια άλλα στην ελληνική, την αγγλική, την αραβική και την ιουδαϊκή γλώσσα και μέσω της παραπάνω έκδοσης αναπτύχθηκε διαθρησκευτικός διάλογος. Λίγο αργότερα όμως ο διευθυντής Πωλήσεων των ΕΛΤΑ Ε. Σταματάκης τονίζει ότι ο διάλογος περιλαμβάνει και άλλες θρησκείες και προειδοποιεί ότι δεν είναι δυνατό «στο γραμματόσημο, που είναι επίσημη σφραγίδα σε διεθνές επίπεδο, να λέει ότι θρησκείες είναι ο Iουδαϊσμός, ο Mωαμεθανισμός και ο Xριστιανισμός».
Νωρίτερα ο κ. Σταματάκης όπως και ο Ι. Παπαδάκης είχαν επισημάνει τους κινδύνους από την αναγραφή «ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ» δίπλα στην «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ». Το Οικουμενικό Πατριαρχείο βρίσκεται σε ξένο έδαφος και το υπουργείο Εξωτερικών θα έπρεπε να ενημερωθεί για την αναγραφή του πάνω στα γραμματόσημα, διότι «θα το εκμεταλλευτούν οι Τούρκοι» και θα εκτεθούν τα ΕΛΤΑ και η χώρα, είπε ο διευθυντής Πωλήσεων. Με δική του παρέμβαση ο πρόεδρος της Ελληνικής Φιλοτελικής Ομοσπονδίας Αγγ. Παπαϊωάννου τονίζει ότι πρέπει να δοθεί οπωσδήποτε η έγκριση του υπουργείου Εξωτερικών για να αναγραφεί «ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ».
Ο πρύτανης
Ο πρύτανης τής Καλών Τεχνών αναρωτιέται πολλές φορές εάν τα σχέδια των γραμματοσήμων είναι σε γνώση του συνετού Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και λέει ότι ο ίδιος προσπάθησε να τον ενημερώσει, αλλά δεν κατάφερε να τον προσεγγίσει τηλεφωνικά. Ο Α. Ψύχας παραδέχεται πάντως ότι τα ΕΛΤΑ δεν έχουν εξασφαλίσει σχετική κάλυψη από το υπουργείο Εξωτερικών, ενώ τον κίνδυνο αποδέχεται και ο νομικός σύμβουλος των ΕΛΤΑ Ν. Ζέμπερης και ο πρόεδρος του Οργανισμού Αθ. Δημητρακόπουλος ζητά να υπάρξει σχετική διασφάλιση.
Εκτενής ήταν όμως και η συζήτηση που έγινε για την επιλογή των σχεδίων του καλλιτέχνη Μητράκα. Το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο είχε άλλωστε απορρίψει τις παραστάσεις σε προηγούμενη συνεδρίαση πριν από 15 μέρες. Ο Α. Ψύχας επικαλέστηκε προηγούμενη συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών Τάσο Μαντέλη από την οποία προέκυπτε ότι η επιθυμία του Πατριαρχείου και εθνικοί λόγοι «μας κάνουν να αποδεχθούμε τις παραστάσεις» και «ο Οργανισμός δεν φέρει καμία ευθύνη για το εικαστικό αποτέλεσμα».
Πάντως ο κ.Παπαδάκης σημειώνει ότι «οι παραστάσεις δεν έχουν σχέση με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της ελληνικής εικονογραφίας». Λέει ακόμη ότι ο καλλιτέχνης είναι ελεύθερος να παραποιήσει το παρελθόν και να κάνει ό,τι θέλει. «Είμαι υποχρεωμένος εγώ την παραποίηση να την δεχθώ; » λέει ο πρύτανης της ΑΣΚΤ. Ο έμπορος γραμματοσήμων κ. Χατζηθεοδωρίδης λέει ότι οι παραστάσεις των γραμματοσήμων δεν ικανοποιούν το θρησκευτικό συναίσθημα του μέσου Ελληνα, έχουν στοιχεία αναγεννησιακής τέχνης και ότι «αν ο κ.Μαντέλης είχε την ελάχιστη θρησκευτική αγωγή, θα έπρεπε να τις θεωρήσει ακατάλληλες». Με τη σειρά του ο Ε. Σταματάκης τόνισε ότι είναι μια τεχνοτροπία ουδέτερη, που δεν την αποδέχεται κανείς.
Ο πατριάρχης
Απαντώντας σε όλους τους παραπάνω ο Μ. Κωνσταντίνης ανέφερε ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομομαίος ήταν που φώναξε τον κ. Μητράκα, ο οποίος μάλιστα παρουσιάστηκε ενώπιον της διοίκησης των ΕΛΤΑ όταν εκείνη επισκέφτηκε το Φανάρι. Ενδιαφέρουσα είναι και η συζήτηση που γίνεται για την άποψη του αρχιεπισκόπου αθηνών Χριστοδούλου από την οποία προκύπτει ότι ο ίδιος δεν θέλησε να εμπλακεί γιατί έχει συμφωνήσει μέσα στο ερχόμενο έτος να εκδοθεί άλλη σειρά γραμματοσήμων για την Εκκλησία της Ελλάδος. Τελικά τις παραστάσεις υπέγραψαν μόνο ο πρόεδρος των ΕΛΤΑ, Α. Δημητρακόπουλος και ο σύμβουλος Μ. Κωνσταντίνης και αρνήθηκαν να εγκρίνουν τα υπόλοιπα εννέα μέλη του Γνωμοδοτικού.
ΠΗΓΗ
=== «Επ!!! -λέω- τι γυρεύει η μαϊμού στο παζάρι???»
=== Είχα το βαρβάτο θέμα με τη κούφια μετοχή της πρώην Τράπεζας της Ανατολής και έκανα αναβολή. Τώρα, ολοκλήρωσα μια ικανοποιητική βόλτα και διαπίστωσα:
=== 1.— Ο δικτάτορας Παπαδόπουλος διόρισε τον αρχισιωνιστή ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΗΣ και ΜΩΫΣΗ στα ΕΛΤΑ το …1971 !!!! Σαν δικτάτορας κάποτε κουράστηκε και ούτε που κατάλαβε πως τον κατάργησε ο Ιωαννίδης.
2.— Ο δικτάτορας Ιωαννίδης ήλθε, είδε και απήλθε, εδώ η χούντα χάθηκε και ο ΜΩΫΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΗΣ φιλοτελιζόταν και χτένιζε τη φαρδιά χωρίστρα του στα ρετιρέ των ΕΛΤΑ!!!!
3.— Με έγκριση του αχυράνθρωπου Γκυζίκη μας έρχεται ο Καραμανλής ο πεθαμένος. Κυβέρνησε μέχρι το 1980, γιατί μετά έπρεπε να προεδρέψει. Ο ΜΩΫΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΗΣ ακλόνητος!!! Συνέχιζε ακούραστος να φιλοτελίζει για τα ΕΛΤΑ και όχι μόνο!!!
4.— Έρχεται ο Ανδρέας Παπανδρέου με την αλλαγή του και με τη Μιμή λάθρα και παραλλαγή. Εν τω μεταξύ, και οι διοικήσεις και τα προεδρεία των ΕΛΤΑ, άλλαζαν σαν τα κυβερνητικά σώβρακα. Ο ΜΩΫΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΗΣ όμως εκεί. Κρατούσε τη συνέχεια γιατί δεν μπορούσε να βρεθεί ούτε ένας άξιος gentile και χριστιανός για να του παραδώσει το ρετιρέ του φιλοτελισμού.
5.— Να μη τα πολυλογώ, πέρασαν και τα υπόλοιπα και ανάξια Σημίτης, Καραμανλής χοντρός κι’ ανίκανος, για να καταντήσουμε στον ανεπανάληπτο ΓκαΓκά και Τζέφρι Παπανδρέου και υπάλληλο του ΔΝΤ…. Ο Εβραίος αρχισιωνιστής Μωϋσή Κωνσταντίνης βαμπίρ!!!! 40 χρόνια ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΤΕΛΙΣΜΟΥ!!!! Από το 1971!!!!! Αυτός είναι που μαζί με τον Βαρθολομαίο έκαναν τη παραθρησκευτική αλητεία, για να γελοιοποιήσουν την επέτειο των 2000 χρόνων από τη γέννηση του Ιησού Χριστού.
Από όλα όσα βρήκα, ξεχώρισα μια ανάρτηση από το αρχείο της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ του 1999. Εκεί ισχυρίζεται ο αρχισιωνιστής, αφενός ότι καμάρωνε που τον αποκαλούσαν γυρολόγο του …Υπουργείου Εξωτερικών!!!!! και αφετέρου ότι ήδη είχε συμπληρώσει 28 ΧΡΟΝΙΑ ΘΗΤΕΙΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΩΝ ΕΛΤΑ. Άρααααα????
Άρα, σήμερα έχει συμπληρώσει 40 χρόνια στο ρετιρέ των ΕΛΤΑ. Από τότε μέχρι σήμερα πόσους μισθούς και πόσες ειδικές αποζημιώσεις και έξοδα παράστασης καταβρόχθισε???? Να φωνάξουμε τον Τεντ Καριώτης να του φτιάξει τις καμπύλες του????
Πρώτα διαβάστε το κείμενο που βρήκα:
Του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
Πού μπορεί να έχουν… συναντηθεί οι κάλτσες και τα πασούμια ενός ραβίνου με μία ετοιμόγεννη υπάλληλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων;;;; Στο υπουργείο Εξωτερικών!!!! Αλλά και στις συζητήσεις ανάμεσα στα μέλη του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου των ΕΛΤΑ, που αποφασίζει για τα γραμματόσημα της Ελληνικής Δημοκρατίας…
Θα εξιστορήσουμε σήμερα τα όσα συνέβησαν πριν τα ΕΛΤΑ αποφασίσουν να εκδώσουν σειρά έξι γραμματοσήμων με θέμα τα 2000 χρόνια από τη γέννηση του Ιησού Χριστού. Γεγονότα και επιχειρήματα που περιγράφουν ανάγλυφα ένα κλίμα ασυνεννοησίας, χειρισμών και συγκρούσεων γύρω από ζητήματα διπλωματικού, θρησκευτικού και καλλιτεχνικού περιεχομένου.
Η σειρά με τα έξι γραμματόσημα πρόκειται να κυκλοφορήσει την 1η Ιανουαρίου του 2000. Για να συμβεί αυτό, χρειάστηκε μάλιστα η διοίκηση των ΕΛΤΑ να βγάλει οριστική και αμετάκλητη απόφαση διότι το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο είχε προηγουμένως απορρίψει -για πρώτη φορά στα χρονικά- σε δύο αλλεπάλληλες συνεδριάσεις του (την πρώτη ομόφωνα και τη δεύτερη με ψήφους εννέα κατά και δύο υπέρ) τα προσχέδια των γραμματοσήμων.
Οπως προκύπτει όμως από τα πρακτικά της τελευταίας απορριπτικής συνεδρίασης (διαρκείας 4, 5 ωρών) στις 6/10/99 ήταν τέτοια η επιμονή του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του υπουργού Μεταφορών Τάσου Μαντέλη που η διοίκηση των ΕΛΤΑ δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά παρά το γεγονός ότι είχαν μείνει αναπάντητα τρία κρίσιμα ερωτήματα:
1) Γιατί το Οικουμενικό Πατριαρχείο επέμεινε να περιληφθούν στα γραμματόσημα εικονογραφίες που σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, βρίσκονται μακριά από τη βυζαντινή παράδοση και το θρησκευτικό συναίσθημα του μέσου Ελληνα; 2) Πόσο εθνικά ριψοκίνδυνο είναι να τοποθετηθεί πάνω σε χιλιάδες γραμματόσημα δίπλα στην «Ελληνική Δημοκρατία» η αναγραφή «Οικουμενικό Πατριαρχείο»; 3) Γιατί στο γραμματόσημο με θέμα το διάλογο ανάμεσα στις θρησκείες αναπαριστώνται μόνο εκπρόσωποι του Χριστιανισμού, του Ισλαμισμού και του Ιουδαϊσμού;
Το τελευταίο ερώτημα προκύπτει από ένα εκ των έξι γραμματοσήμων που έχει θέμα το διαθρησκευτικό διάλογο. Αυτό δείχνει τον Πατριάρχη ανάμεσα σε έναν ραβίνο (εκπρόσωπο της ιουδαϊκής θρησκείας) και έναν μουφτή (εκπρόσωπο της ισλαμικής θρησκείας). Το θέμα φέρνει με αρκετή οξύτητα στη συνεδρίαση του Γνωμοδοτικού ο διευθυντής Φιλοτελισμού των ΕΛΤΑ Δ. Ρούκος, λέγοντας ότι κάποιοι λειτούργησαν ερασιτεχνικά ως «γυρολόγοι» περιφέροντας τα δήθεν προσχέδια των γραμματοσήμων. Αναφερόμενος δε στο γραμματόσημο για το διαθρησκευτικό διάλογο λέει ότι στο πίσω μέρος υπάρχουν οι παρατηρήσεις: «Να βγουν οι κάλτσες και τα πασούμια» και «δεξιά του Πατριάρχη να πάει ο ραβίνος και όχι ο μουφτής».
Ο σύμβουλος Μωϋσής
Την απάντηση ανέλαβε να δώσει ο ειδικός σύμβουλος Φιλοτελισμού των ΕΛΤΑ Μωυσής Κωνσταντίνης (τυγχάνει και πρόεδρος του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου). Ανέφερε λοιπόν ότι εκείνος ανέλαβε να κάνει το «γυρολόγο» κατ’εντολή του αρμόδιου γενικού διευθυντή Αθ. Ψύχα, χαρακτήρισε τον τίτλο τιμητικό για τα 28 χρόνια της θητείας του και είπε ότι οι παρατηρήσεις έγιναν από το υπουργείο Εξωτερικών (του οποίου τη γνώμη πήγε να ζητήσει).
Γιατί όμως τα προσχέδια έφθασαν έως το υπουργείο Εξωτερικών; Το ερώτημα έθεσε ο πρύτανης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Ι. Παπαδάκης, που είχε έως εκείνη τη στιγμή ασκήσει έντονη κριτική για την εικονογράφηση των γραμματοσήμων από τον καλλιτέχνη Μητράκα. Ο κ. Κωνσταντίνης ανέφερε τότε ότι το υπουργείο Εξωτερικών είπε να βγουν τα γραμματόσημα με τις παρατηρήσεις που έγιναν.
Ο κ. Ρούκος τότε επανέρχεται κατηγορώντας τον Μ. Κωνσταντίνη ότι άφησε έξω από τη συνάντηση στο υπουργείο Εξωτερικών την υπάλληλο Μ. Τσοκτουρίδου, που είχε ορισθεί να τον συνοδεύσει ενώ ήταν έγκυος «με την κοιλιά της εννέα μηνών». Ο Δ. Ρούκος υπαινίχθηκε ότι κάτι ήθελε να κρύψει από την υπάλληλο ο σύμβουλος και ο κ. Κωνσταντίνης απάντησε και πάλι ότι κινήθηκε με εντολή του Α. Ψύχα.
Πριν φτάσει το θέμα όμως στα ενδοϋπηρεσιακά είχε γίνει ολόκληρη συζήτηση για τη σκοπιμότητα του γραμματόσημου των τριών θρησκειών. Ο εκπρόσωπος των δωρητών του Φιλοτελικού Μουσείου Γ. Σακελλαρόπουλος λέει: «Δεν καταλαβαίνω αυτή την παράσταση του Διαθρησκευτικού Διαλόγου, απεικονίζεται και ένας ραβίνος»! Ο νομικός σύμβουλος των ΕΛΤΑ Ν. Ζέμπερης του απαντά «υποτίθεται ότι αυτές είναι οι τρεις γνωστές μονοθεϊστικές θρησκείες», εννοώντας το Χριστιανισμό, τον Ιουδαϊσμό και το Μωαμεθανισμό.
Για να ενισχύσει την παραπάνω άποψη, ο Α. Ψύχας παρεμβαίνει τότε και λέει ότι το Πατριαρχείο θα κάνει μια έκδοση που θα έχει τα κείμενα της Βίβλου, του Κορανίου και κάποια άλλα στην ελληνική, την αγγλική, την αραβική και την ιουδαϊκή γλώσσα και μέσω της παραπάνω έκδοσης αναπτύχθηκε διαθρησκευτικός διάλογος. Λίγο αργότερα όμως ο διευθυντής Πωλήσεων των ΕΛΤΑ Ε. Σταματάκης τονίζει ότι ο διάλογος περιλαμβάνει και άλλες θρησκείες και προειδοποιεί ότι δεν είναι δυνατό «στο γραμματόσημο, που είναι επίσημη σφραγίδα σε διεθνές επίπεδο, να λέει ότι θρησκείες είναι ο Iουδαϊσμός, ο Mωαμεθανισμός και ο Xριστιανισμός».
Νωρίτερα ο κ. Σταματάκης όπως και ο Ι. Παπαδάκης είχαν επισημάνει τους κινδύνους από την αναγραφή «ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ» δίπλα στην «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ». Το Οικουμενικό Πατριαρχείο βρίσκεται σε ξένο έδαφος και το υπουργείο Εξωτερικών θα έπρεπε να ενημερωθεί για την αναγραφή του πάνω στα γραμματόσημα, διότι «θα το εκμεταλλευτούν οι Τούρκοι» και θα εκτεθούν τα ΕΛΤΑ και η χώρα, είπε ο διευθυντής Πωλήσεων. Με δική του παρέμβαση ο πρόεδρος της Ελληνικής Φιλοτελικής Ομοσπονδίας Αγγ. Παπαϊωάννου τονίζει ότι πρέπει να δοθεί οπωσδήποτε η έγκριση του υπουργείου Εξωτερικών για να αναγραφεί «ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ».
Ο πρύτανης
Ο πρύτανης τής Καλών Τεχνών αναρωτιέται πολλές φορές εάν τα σχέδια των γραμματοσήμων είναι σε γνώση του συνετού Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και λέει ότι ο ίδιος προσπάθησε να τον ενημερώσει, αλλά δεν κατάφερε να τον προσεγγίσει τηλεφωνικά. Ο Α. Ψύχας παραδέχεται πάντως ότι τα ΕΛΤΑ δεν έχουν εξασφαλίσει σχετική κάλυψη από το υπουργείο Εξωτερικών, ενώ τον κίνδυνο αποδέχεται και ο νομικός σύμβουλος των ΕΛΤΑ Ν. Ζέμπερης και ο πρόεδρος του Οργανισμού Αθ. Δημητρακόπουλος ζητά να υπάρξει σχετική διασφάλιση.
Εκτενής ήταν όμως και η συζήτηση που έγινε για την επιλογή των σχεδίων του καλλιτέχνη Μητράκα. Το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο είχε άλλωστε απορρίψει τις παραστάσεις σε προηγούμενη συνεδρίαση πριν από 15 μέρες. Ο Α. Ψύχας επικαλέστηκε προηγούμενη συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών Τάσο Μαντέλη από την οποία προέκυπτε ότι η επιθυμία του Πατριαρχείου και εθνικοί λόγοι «μας κάνουν να αποδεχθούμε τις παραστάσεις» και «ο Οργανισμός δεν φέρει καμία ευθύνη για το εικαστικό αποτέλεσμα».
Πάντως ο κ.Παπαδάκης σημειώνει ότι «οι παραστάσεις δεν έχουν σχέση με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της ελληνικής εικονογραφίας». Λέει ακόμη ότι ο καλλιτέχνης είναι ελεύθερος να παραποιήσει το παρελθόν και να κάνει ό,τι θέλει. «Είμαι υποχρεωμένος εγώ την παραποίηση να την δεχθώ; » λέει ο πρύτανης της ΑΣΚΤ. Ο έμπορος γραμματοσήμων κ. Χατζηθεοδωρίδης λέει ότι οι παραστάσεις των γραμματοσήμων δεν ικανοποιούν το θρησκευτικό συναίσθημα του μέσου Ελληνα, έχουν στοιχεία αναγεννησιακής τέχνης και ότι «αν ο κ.Μαντέλης είχε την ελάχιστη θρησκευτική αγωγή, θα έπρεπε να τις θεωρήσει ακατάλληλες». Με τη σειρά του ο Ε. Σταματάκης τόνισε ότι είναι μια τεχνοτροπία ουδέτερη, που δεν την αποδέχεται κανείς.
Ο πατριάρχης
Απαντώντας σε όλους τους παραπάνω ο Μ. Κωνσταντίνης ανέφερε ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομομαίος ήταν που φώναξε τον κ. Μητράκα, ο οποίος μάλιστα παρουσιάστηκε ενώπιον της διοίκησης των ΕΛΤΑ όταν εκείνη επισκέφτηκε το Φανάρι. Ενδιαφέρουσα είναι και η συζήτηση που γίνεται για την άποψη του αρχιεπισκόπου αθηνών Χριστοδούλου από την οποία προκύπτει ότι ο ίδιος δεν θέλησε να εμπλακεί γιατί έχει συμφωνήσει μέσα στο ερχόμενο έτος να εκδοθεί άλλη σειρά γραμματοσήμων για την Εκκλησία της Ελλάδος. Τελικά τις παραστάσεις υπέγραψαν μόνο ο πρόεδρος των ΕΛΤΑ, Α. Δημητρακόπουλος και ο σύμβουλος Μ. Κωνσταντίνης και αρνήθηκαν να εγκρίνουν τα υπόλοιπα εννέα μέλη του Γνωμοδοτικού.
ΠΗΓΗ
No comments:
Post a Comment