ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ...Είδατε τελικά μόλις κυνηγήθηκε το ΠΆΜΕ από τους χρυσαυγιτες στο Πέραμα τα αποτελέσματα ; Ανάπτυξη δουλειές και επιστροφή Ελληνικών συμφερόντων πλοίων για επισκευή στο καρνάγιο. Ενώ το ΠΆΜΕ δούλευε για τις ξένες πολυεθνικές διώχνοντας τα πλοία. Αυτή την στιγμή στο Πέραμα το ποιο δυνατό σωματείο είναι αυτό της χρυσής αυγής με το όνομα αγ.νικολαος. Ναι στην ιδιωτική πρωτοβουλία αλλά με κανόνες και σεβασμό στους εργάτες.
Τι κοινό μπορεί να έχουν ο Ρώσος μεγιστάνας Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, με τον πρόεδρο και βασιλιά των Αραβικών Εμιράτων Χαλίφα Μπιν Ζαγέντ αλ Ναχαγιάν, την οικογένεια Λάτση και τη θρυλική θαλαμηγό του Αριστοτέλη Ωνάση, «Christina O»;Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι το Πέραμα και τα ναυπηγεία που βρίσκονται εκεί. Αν εξαιρέσει κανείς τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο της Cosco μετά την εξαγορά από τον ΟΛΠ, τα ιδιωτικά ναυπηγεία της περιοχής, στα χρόνια της οικονομικής κρίσης γνωρίζουν μια απρόσμενη άνθηση, προσφέροντας δουλειά σε χιλιάδες ανθρώπους.
Τα τελευταία χρόνια, μερικά από τα ιδιωτικά ναυπηγεία στο Πέραμα κυρίως όσα δραστηριοποιούνται στο χώρο του yachting, βλέπουν μια σημαντική ανάκαμψη, σε σχέση με το σύνολο άλλων ελληνικών επιχειρήσεων της χώρας.
Ένας από τους βασικούς λόγους, που σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς τα ιδιωτικά ελληνικά ναυπηγεία Περάματος έχουν «ξαναζωντανέψει»,είναι οι επενδύσεις που έγιναν από Έλληνες επιχειρηματίες του χώρου. Παρά την οικονομική κρίση, οι επιχειρηματίες του χώρου ξόδεψαν δεκάδες εκατομμύρια την τελευταία πενταετία για να εκσυγχρονήσουν τα ναυπηγεία τους ώστε να είναι άκρως ανταγωνιστικά. Η εμπειρία και η τεχνογνωσία των Ελλήνων μηχανικών και η γνώση τους στην κατασκευή θαλαμηγών, καθώς και η μείωση του εργατικού κόστους είναι οι επιπρόσθετοι παράγοντες που τα ναυπηγεία γνωρίζουν άνθηση, παρόλο, όπως λένε άνθρωποι της αγοράς, η μεγάλη φορολογία είναι εκείνη που εμποδίζει ώστε η Ελλάδα να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική σε αυτό τον τομέα σε σχέση με την Τουρκία και την Ιταλία.
No comments:
Post a Comment