Wednesday, March 20, 2019

Γ.Αντετονκούμπο: «Είμαι Αφρικανός και μεγάλωσα με νιγηριανή κουλτούρα από μαύρους γονείς»...

Σε συνέντευξή του στον δημοσιογράφο Marc J. Spears και στην αμερικάνικη αθλητική ιστοσελίδα theundefeated.com, που ανήκει στο ESPN, με τίτλο «Το Greek Freak θέλει να επιστρέψει στις νιγηριανές του ρίζες», ο παίκτης του μπάσκετ (Μιλγουόκι Μπακς) Γιάννης Αντετονκούμπο, αναφέρει ότι είναι Νιγηριανός, πολιτογραφημένος Ελληνας:

«Προφανώς πολλοί δεν γνωρίζουν από πού κατάγομαι. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η μητέρα μου και ο πατέρας μου προέρχονται από την Ελλάδα, όμως όχι. Οι δύο γονείς μου είναι μαύροι. Και οι δύο γονείς μου κατάγονται από τη Νιγηρία».
Και συνεχίζει : «Μεγάλωσα σε ένα σπίτι νιγηριανό… Γεννήθηκα στην Ελλάδα και πήγα στο σχολείο στην Ελλάδα. Αλλά στο τέλος της ημέρας, όταν πήγαινα σπίτι, δεν υπήρχε ελληνική κουλτούρα. Είναι μια γνήσια νιγηριανή κουλτούρα. Πρόκειται για πειθαρχία, αφορά τον σεβασμό των πρεσβυτέρων, την ύπαρξη ηθών», λέει.
Προφανώς εννοεί ότι η ελληνική κουλτούρα δεν έχει καμία σχέση με «πειθαρχία, σεβασμό των πρεσβυτέρων, την ύπαρξη ηθών».
Παρακάτω γίνεται αναφορά τον Νιγηριανό μπασκετμπολίστα του NBA Χακίμ Ολάζουον, ο οποίος δηλώνει ότι αυτός και ο Αντετοκούνμπο είναι από την ίδια φυλή, τη φυλή Yoruba.
«Είμαι βέβαιος ότι οι Νιγηριανοί είναι πολύ υπερήφανοι γι' αυτόν», λέει.
Όταν ρωτήθηκε γιατί απέκτησε διαβατήριο της Νιγηρίας, ο Αντετοκούνμπο απάντησε: «Είναι πολύ σημαντικό. Είναι μέρος της "ταυτότητάς" μου. Οι δυο γονείς μου είναι Νιγηριανοί και ήθελαν να το αποκτήσω. Ήθελα να το αποκτήσω και το πήρα. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στους οποίους λέω ότι είμαι Αφρικανός. Δεν είμαι μόνο "Greek Freak".
Δεν έχει σημασία τι πιστεύει ο κόσμος για το επώνυμό μου. Υπήρχαν στιγμές που ήμουν στην Ελλάδα και μου έλεγαν "δεν είσαι Έλληνας, είσαι Νιγηριανός επειδή είσαι μαύρος".
Συνέβη βέβαια και το αντίθετο, όταν ο κόσμος μου έλεγε "δεν είσαι Αφρικανός, είσαι Έλληνας, είσαι ο Greek Freak". Δεν με ενδιαφέρει!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails