Την απόλυτη κυριαρχία του Ίντερνετ ως ενημερωτικό μέσο και την εξάλειψη εμπιστοσύνης στην ενημέρωση από την τηλεόραση αντικατοπτρίζει έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε χρήστες του Ίντερνετ, στο πλαίσιο του Project «PressFreedomDay», από το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ποιοτική....
Δημοσιογραφία και Νέες Τεχνολογίες» (QJNT).
Το 90% των συμμετεχόντων απάντησε ότι προτιμάει το Ίντερνετ για την ενημέρωσή του, το 3,8% το ραδιόφωνο, το 3,7% τα έντυπα και το 2,74% την τηλεόραση. Οσον αφορά την ελευθερία των δημοσιογράφων το 87% πιστεύει ότι είναι πιο ελεύθεροι στο Ιντερνετ, το 8,74% στο ραδιόφωνο, το 3,37% στα έντυπα και το 0,50% στην τηλεόραση.
Η έρευνα αποτελούνταν από πέντε ερωτήσεις και διακινήθηκε μόνο στα Κοινωνικά Δίκτυα με το δικαίωμα συμμετοχής σε αυτήν να είναι πλήρως ελεύθερο για τον καθένα.
Συνόλικα απάντησαν στην έρευνα 805 χρήστες του Ίντερνετ, ενώ αυτό που έχει σημασία είναι ότι το ερωτηματολόγιο έμεινε “στον αέρα” του Διαδικτύου μόλις 24 ώρες.
Δημοσιογραφία και Νέες Τεχνολογίες» (QJNT).
Σύμφωνα με την έρευνα, στο Ίντερνετ γράφουν πιο ελεύθερα οι Δημοσιογράφοι πιστεύει το 87,3% , ενώ οι χρήστες του Ιντερνετ, προτιμούν το Διαδίκτυο για την ενημέρωσή του κατά 90% σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν.
Το 90% των συμμετεχόντων απάντησε ότι προτιμάει το Ίντερνετ για την ενημέρωσή του, το 3,8% το ραδιόφωνο, το 3,7% τα έντυπα και το 2,74% την τηλεόραση. Οσον αφορά την ελευθερία των δημοσιογράφων το 87% πιστεύει ότι είναι πιο ελεύθεροι στο Ιντερνετ, το 8,74% στο ραδιόφωνο, το 3,37% στα έντυπα και το 0,50% στην τηλεόραση.
Την ίδια ώρα, οι συμμετέχοντες στην έρευνα πιστεύουν κατά 96,74% ότι οι δημοσιογράφοι κάνουν τη δουλειά τους καθοδηγούμενοι, εκτιμώντας ότι η «καθοδήγηση» οφείλεται κατ' αρχήν σε πολιτικούς λόγους. Επίσης, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις των συμμετεχόντων, οι Δημοσιογράφοι μπορεί να γράψουν κάτι με το οποίο δεν συμφωνούν, λόγω των συμφερόντων του Μέσου στο οποίο εργάζονται ή και για προσωπικούς λόγους.
Η mini-έρευνα δείχνει επίσης ότι 2 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου έχουν εξοικειωθεί με την έννοια της Δημοσιογραφίας των Πολιτών, ανεβάζοντας στους λογαριασμούς τους στα Κοινωνικά Δίκτυα υλικό που θα μπορούσε να αποτελέσει υλικό για δημοσιογραφικό ρεπορτάζ (ή είναι δημοσιογραφικό ρεπορτάζ)
Συνόλικα απάντησαν στην έρευνα 805 χρήστες του Ίντερνετ, ενώ αυτό που έχει σημασία είναι ότι το ερωτηματολόγιο έμεινε “στον αέρα” του Διαδικτύου μόλις 24 ώρες.
Tο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ποιοτική Δημοσιογραφία και Νέες Τεχνολογίες»
Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε με πρωτοβουλία πανεπιστημιακών από την Ελλάδα και την Αυστρία ως μετεξέλιξη του προγράμματος «Qualitat Journalismus» του Αυστριακού Πανεπιστημίου DUK και αργότερα, το 2006, δημιουργήθηκε η σύμπραξη που έχει την ευθύνη για το ελληνικό σκέλος του προγράμματος. Σε αυτήν συνεργούν το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» (της ΓΓ Έρευνας Τεχνολογίας του Υπ. Παιδείας), το Αυστριακό DUK, το «Ίδρυμα Προαγωγής Δημοσιογραφίας Α.Β. Μπότση», με την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Επικοινωνίας και Τεχνολογίας ΜΜΕ του ΕΜΠ.
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα διαρκεί δύο χρόνια στο ΕΜΠ στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου και στο campus του DUK στην Βιέννη.
Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε με πρωτοβουλία πανεπιστημιακών από την Ελλάδα και την Αυστρία ως μετεξέλιξη του προγράμματος «Qualitat Journalismus» του Αυστριακού Πανεπιστημίου DUK και αργότερα, το 2006, δημιουργήθηκε η σύμπραξη που έχει την ευθύνη για το ελληνικό σκέλος του προγράμματος. Σε αυτήν συνεργούν το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» (της ΓΓ Έρευνας Τεχνολογίας του Υπ. Παιδείας), το Αυστριακό DUK, το «Ίδρυμα Προαγωγής Δημοσιογραφίας Α.Β. Μπότση», με την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Επικοινωνίας και Τεχνολογίας ΜΜΕ του ΕΜΠ.
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα διαρκεί δύο χρόνια στο ΕΜΠ στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου και στο campus του DUK στην Βιέννη.
Απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματίες δημοσιογράφους, με καριέρα σε εξέλιξη, δίγλωσσους, με πανεπιστημιακές σπουδές κατά προτίμηση στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Με ειδικές διαδικασίες γίνονται δεκτά μέλη της ΕΣΗΕΑ και των άλλων επαγγελματικών ενώσεων.newpost
No comments:
Post a Comment