Το μικροτσίπ Health Link, που κατασκευάζει η θυγατρική της Applied Digital Solutions, VeriChip, διαφημίζεται εδώ και λίγο καιρό στην Αμερικανική TV, δίνοντας λαβές στους σκεπτικιστές, που το αντιμετωπίζουν σαν τον «Μεγάλο Αδερφό», που γίνεται πραγματικότητα.
Το συγκεκριμένο προϊόν είναι ένα εμφυτεύσιμο μικροτσίπ - πομπός με μέγεθος διπλάσιο σχεδόν από ένα σπυρί ρύζι, το οποίο φέρει έναν μοναδικό δωδεκαψήφιο αριθμό σαν ταυτότητα για κάθε χρήστη.
Επιτρέπει με την εκπομπή του αριθμού αυτού να γίνει η ταυτοποίηση με το ιατρικό αρχείο του κάθε ασθενή που βρίσκεται σε μια ενιαία ηλεκτρονική βάση, πράγμα εξαιρετικά χρήσιμο εάν ο ασθενής δεν είναι σε θέση να δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες σε μια κρίσιμη στιγμή.
Όσον αφορά στην αμφιλεγόμενη διαφήμιση, αυτή ξεκινά όπως και όλες σχεδόν οι διαφημίσεις φαρμακευτικών προϊόντων ή προϊόντων του χώρου της υγείας: Υγιείς, χαμογελαστοί μεσήλικες που περιγράφουν για ποια πράγματα στη ζωή είναι ευγνώμονες..
Όμως, προς επιβεβαίωση της κριτικής σκέψης σχετικά με το Health Link, η διαφήμιση σαφώς υποστηρίζει πως το προϊόν της VeriChip είναι χρήσιμο στον καθένα και όχι αποκλειστικά τους ασθενείς που είναι τόσο διαταραγμένοι ή με τόσο άσχημη κατάσταση της υγείας τους, ώστε να τους είναι χρήσιμο το να φέρουν ένα μικροτσίπ που θα βοηθά στην παροχή στοιχείων για το ιατρικό τους ιστορικό με απόλυτη ακρίβεια.
«Αν σκεφτείς πως κάτι τόσο μικροσκοπικό μπορεί να σε συνδέσει (να επικοινωνήσει τις πληροφορίες σου)…»
«Το Health Link είναι πάντα μαζί σου όταν κάθε δευτερόλεπτο μετρά στην εντατική…»
«Επειδή Ο Bob δεν μπορεί να θυμηθεί όλα τα φάρμακα που παίρνει….»
Μέχρι εδώ η διαφήμιση επικοινωνεί την αποδεκτή και χρήσιμη διάσταση του μικροτσίπ. Όμως συνεχίζει προτείνοντας μια πολύ πιο ευρεία εφαρμογή. Μια νεαρή γυναίκα λέει:
«Επειδή έχασα τον έλεγχο του αυτοκινήτου μου ενώ οδηγούσα….»
Σ’ αυτό το σημείο η διαφήμιση πιθανόν προωθεί το σύστημα εντοπισμού GPS που φέρει επιπλέον το μικροτσίπ. Κι ένας χαλαρός τύπος προσθέτει στην συνέχεια:
«Επειδή εγώ έχω διαβήτη, αλλά ο διαβήτης δεν έχει εμένα…»
Εάν δει κανείς αυτή τη διαφήμιση σε σχέση με την προηγούμενη διαφημιστική εκστρατεία της VeriChip για το μικροτσίπ, το οποίο εμφυτεύτηκε σε γυναίκες στο Miami για να τις διευκολύνει στην διασκέδασή τους στα κλαμπ τις πόλης αντικαθιστώντας την ταυτότητα και τις πιστωτικές τους, η εντύπωση που δημιουργείται είναι πως όντως η VeriChip θέλει το μικροτσίπ να εμφυτευτεί σε κάθε πολίτη των Η.Π.Α.
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ
ΠΗΓΗ
No comments:
Post a Comment