Γράφει Συντακτική Ομάδα Χειλαδάκη
Ο νέος δήμαρχος του Λονδίνου, Sadiq Khan, δήλωσε ότι φωτογραφίες με γυναικεία φωτομοντέλα τα οποία ντύνονται με ελάχιστα ρούχα θα απαγορευτούν από τις διαφημίσεις των μέσων μαζικής μεταφοράς, εγκαινιάζοντας έτσι για μερικούς τις πιο φονταμελιστικές ισλαμικές πολιτικές λογοκρισίας στον Δυτικό κόσμο.
Ο δήμαρχος λοιπόν Sadiq Khan, συμφώνησε για αυτήν την κίνηση προσαρμόζοντας έτσι τη γλώσσα του φεμινισμού, ισχυριζόμενος ότι δελεαστικές εικόνες όμορφων γυναικών θα δημιουργήσουν στις υπόλοιπες γυναίκες αισθήματα ντροπής και ανασφάλειας για το σώμα τους. Παρόλα αυτά, όπως φαίνεται η απόφαση αυτή θα ικανοποιήσει τόσο τους μισογύνηδες ισλαμιστές, όσο και το τρίτο κύμα «σεμνότυφων» φεμινιστριών, όπου οι απόψεις των δύο αυτών ομάδων δεν διαφέρουν και τόσο πολύ μεταξύ τους.
Η ανακοίνωση αυτή έρχεται πέντε χρόνια μετά αφότου κάποιοι ύποπτοι ισλαμιστές άρχισαν να βάφουν πανώ από εικόνες με γυναίκες που φορούσαν μπικίνι στον πύργο Hamlets στο ανατολικό Λονδίνο. Ένα χρόνο πριν φεμινίστριες γυναίκες άρχισαν παρόμοια να κρύβουν με μπογιά τα πρόσωπα των γυναικών με μπικίνι στα μεταφορικά μέσα του Λονδίνου.
Εικόνες γυναικών αρχίζουν να γίνονται απαγορευμένες στο κοινό σε μεγάλα τμήματα του μουσουλμανικού κόσμου και το φαινόμενο αρχίζει και εξαπλώνεται στον μουσουλμανικό κόσμο.
Ο «προοδευτικός» υπουργός δικαιοσύνης της Γερμανίας, Heiko Maas, πρόσφατα υποσχέθηκε να απαγορέψει διαφημίσεις (όπως η εικόνα κάτω) οι οποίες ‘κατεβάζουν τους άντρες ή τις γυναίκες στο επίπεδο ενός σεξουαλικού αντικειμένου’ σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει μια «πιο μοντέρνα εικόνα φύλου» αφότου ακολούθησαν οι σεξουαλικές επιθέσεις το βράδυ της Πρωτοχρονιάς στην Κολωνία, οι οποίες διαπράχτηκαν κατά το πλείστον από μουσουλμάνους.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου εφαρμόζει την ίδια πρακτιμκή.. Σε μια δήλωσή του είπε «Ως πατέρας δυο έφηβων κοριτσιών είμαι εξαιρετικά ανήσυχος για αυτού του είδους διαφημίσεις οι οποίες εξευτελίζουν τους ανθρώπους, ιδιαίτερα τις γυναίκες και τις κάνουν να ντρέπονται για το σώμα τους. Ήρθε η ώρα να δοθεί ένα τέλος σε όλο αυτό.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου εφαρμόζει την ίδια πρακτιμκή.. Σε μια δήλωσή του είπε «Ως πατέρας δυο έφηβων κοριτσιών είμαι εξαιρετικά ανήσυχος για αυτού του είδους διαφημίσεις οι οποίες εξευτελίζουν τους ανθρώπους, ιδιαίτερα τις γυναίκες και τις κάνουν να ντρέπονται για το σώμα τους. Ήρθε η ώρα να δοθεί ένα τέλος σε όλο αυτό.
Κανένας δεν θα πρέπει να αισθάνεται πιεσμένος, όταν ταξιδεύει με το τρένο ή το λεωφορείο σε μη ρεαλιστικές προσδοκίες σχετικά με το σώμα τους και θέλω να στείλω ένα ξεκάθαρο μήνυμα στη διαφημιστική εταιρία για αυτό το πράγμα.»
Ο διευθυντής εμπορικής ανάπτυξης μεταφορών του Λονδίνου είπε : «Οι διαφημίσεις στο δίκτυο μας είναι διαφορετικές από την τηλεόραση, τα ηλεκτρονικά και τα έντυπα μέσα. Οι πελάτες μας δεν μπορούν απλά να κλείσουν ή να αλλάξουν σελίδα αν μια διαφήμιση τους προσβάλλει ή τους αναστατώνει και έχουμε καθήκον να βεβαιώσουμε ότι το αντίτυπο που κρατάμε αντανακλά αυτό το περιβάλλον».
Φέτος τον Απρίλιο, η διαφημιστική καμπάνια του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε μια έρευνα στην «αντικειμενοποίηση και σεξουαλικοποίηση των γυναικών στις διαφημίσεις» λόγω ενός αυξημένου πολιτικού και δημοσίου ντιμπέιτ το οποίο καθοδηγείται από ‘προσβεβλημένες’ φεμινίστριες στα κοινωνικά μέσα.
Η αξιοποίηση ακολουθεί την αμφισβήτηση μιας εταιρείας γυμναστικής, ονόματι Protein World, η οποία έβαλε διαφημιστικές πινακίδες στο Λονδίνο δείχνοντας μια γυναίκα φορώντας μπικίνι να λέει, «Έχεις έτοιμο σώμα για παραλία?».
Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ΑΔΠ) ήδη άρχισε να απαγορεύει διαφημίσεις οι οποίες εικονίζουν ελκυστικές γυναίκες, οι οποίες υποτίθεται πως «προσβάλλουν ή βλάπτουν». Τέτοια λογοκρισία μπορεί πλέον να γίνει ρουτίνα καθώς η ΑΔΠ ισχυρίζεται ότι «είναι δεκτική στην αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών».
Ο διευθυντής εμπορικής ανάπτυξης μεταφορών του Λονδίνου είπε : «Οι διαφημίσεις στο δίκτυο μας είναι διαφορετικές από την τηλεόραση, τα ηλεκτρονικά και τα έντυπα μέσα. Οι πελάτες μας δεν μπορούν απλά να κλείσουν ή να αλλάξουν σελίδα αν μια διαφήμιση τους προσβάλλει ή τους αναστατώνει και έχουμε καθήκον να βεβαιώσουμε ότι το αντίτυπο που κρατάμε αντανακλά αυτό το περιβάλλον».
Φέτος τον Απρίλιο, η διαφημιστική καμπάνια του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε μια έρευνα στην «αντικειμενοποίηση και σεξουαλικοποίηση των γυναικών στις διαφημίσεις» λόγω ενός αυξημένου πολιτικού και δημοσίου ντιμπέιτ το οποίο καθοδηγείται από ‘προσβεβλημένες’ φεμινίστριες στα κοινωνικά μέσα.
Η αξιοποίηση ακολουθεί την αμφισβήτηση μιας εταιρείας γυμναστικής, ονόματι Protein World, η οποία έβαλε διαφημιστικές πινακίδες στο Λονδίνο δείχνοντας μια γυναίκα φορώντας μπικίνι να λέει, «Έχεις έτοιμο σώμα για παραλία?».
Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ΑΔΠ) ήδη άρχισε να απαγορεύει διαφημίσεις οι οποίες εικονίζουν ελκυστικές γυναίκες, οι οποίες υποτίθεται πως «προσβάλλουν ή βλάπτουν». Τέτοια λογοκρισία μπορεί πλέον να γίνει ρουτίνα καθώς η ΑΔΠ ισχυρίζεται ότι «είναι δεκτική στην αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών».
Οι φεμινίστριες και αποκαλούμενες «μαχητές της κοινωνικής δικαιοσύνης» άρχισαν μια επιθετική διαδικτυακή καμπάνια κατά των διαφημίσεων, την οποία δημοσίευσαν και τα φιλελεύθερα μέσα, οδηγώντας έτσι σε περισσότερο από 70.000 ανθρώπους που υπέγραψαν υπόμνημα κατά αυτών των εικόνων.
ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗ
www.nikosxeiladakis.gr
ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗ
www.nikosxeiladakis.gr
No comments:
Post a Comment