Saturday, January 23, 2010

Πώς γίνονται οι μετρήσεις τηλεθέασης από την AGB;

Η μέτρηση τηλεθέασης πραγματοποιείται με τη χρήση μετρητών (people meters) οι οποίοι εγκαθίστανται στο σύνολο των τηλεοράσεων των νοικοκυριών που έχουν επιλεγεί για να μετέχουν στο δείγμα. Η επιλογή γίνεται μετά από τηλεφωνική έρευνα, ώστε το δείγμα να είναι αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού. Το δείγμα της AGB αριθμεί σήμερα πάνω από 1.200 νοικοκυριά -περισσότερα από 3.500 άτομα- στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη και καλύπτει το σύνολο των αστικών, ημιαστικών και αγροτικών περιοχών.

Σ.Α: Η AGB και η MRB ανήκουν στην WPP την μεγαλύτερη εταιρεία δημοσκοπήσεων του πλανήτη. Στο link που παραθέτουμε μπορείτε να δείτε ποιές είναι οι εταιρείες δημοσκοπήσεων στις οποίες ανήκει το 90% των εταιρειών δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα και τους ιδιοκτήτες τους...





Ο μετρητής είναι μια μικρή συσκευή που συνδέεται με την τηλεόραση και καταγράφει κάθε λεπτό αν η τηλεόραση είναι εντός ή εκτός λειτουργίας, το σταθμό που παρακολουθείται και την ώρα, ενώ μ' ένα ειδικό τηλεχειριστήριο τα μέλη του νοικοκυριού εισάγουν την πληροφορία σχετικά με το πρόσωπο που παρακολουθεί τηλεόραση τη συγκεκριμένη ώρα.

Τα στοιχεία συγκεντρώνονται αυτόματα σε κάθε μετρητή και συλλέγονται από το κεντρικό σύστημα της AGB μέσω των τηλεφωνικών γραμμών από τις 2-6 π.μ. Τα στοιχεία που συνήθως δημοσιεύονται είναι δύο. Το πρώτο αφορά στην τηλεθέαση μέσου λεπτού (ΤΜΛ), ο αριθμός των ατόμων ή το ποσοστό τους στον πληθυσμό που είδε ένα πρόγραμμα κατά μέσο όρο σε κάθε λεπτό της διάρκειάς του. Το δεύτερο είναι το μερίδιο (ΜΡΔ), το ποσοστό εκείνων που είδαν το πρόγραμμα κατά μέσο όρο κάθε λεπτό επί του συνόλου των ατόμων που εκείνη την ώρα έβλεπαν τηλεόραση. Δείχνει δηλαδή πόσο ανταγωνιστικό ήταν το πρόγραμμα την ώρα που μεταδόθηκε σε σύγκριση με τα προγράμματα που μεταδίδονταν από τους άλλους σταθμούς.

http://allday-news.blogspot.com/

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails