Wednesday, February 7, 2018

Δύο πρώην πρωθυπουργοί και οκτώ πρώην υπουργοί στη δικογραφία Novartis

Οι πρώην πρωθυπουργοί Σαμαράς και Πικραμμένος και οι πρώην υπουργοί Στουρνάρας, Βενιζέλος, Αβραμόπουλος, Λυκουρέντζος, Κουτρουμάνης, Γεωργιάδης, Σαλμάς και Λοβέρδος περιλαμβάνονται στη δικογραφία για το σκάνδαλο Novartis, που οδεύει προς τη Βουλή - Οι αντιδράσεις των εμπλεκόμενων και το σχόλιο της Novartis Hellas
Δέκα πολιτικά πρόσωπα - οκτώ πρώην υπουργούς Υγείας, Ανάπτυξης και Οικονομικών και δύο πρώην πρωθυπουργούς- «ακουμπά» η εισαγγελική έρευνα για την υπόθεση της φαρμακοβιομηχανίας Novartis. Πρόκειται για τους πρώην πρωθυπουργούς Αντώνη Σαμαρά και Παναγιώτη Πικραμμένο και τους πρώην υπουργούς Γιάννη Στουρνάρα, Ευάγγελο Βενιζελο, Δημήτρη Αβραμόπουλο, Ανδρέας Λυκουρέντζο, Γιώργο Κουτρουμάνη, Αδωνι Γεωργιάδη, Μάριο Σαλμά και Ανδρέα Λοβέρδο.
Η δικογραφία από την εισαγγελία κατά της Διαφθοράς αναμένεται να διαβιβασθεί στη Βουλή για να κινηθεί η προβλεπόμενη κοινοβουλευτική διαδικασία σχετικά με την εφαρμογή του νόμου περί ευθύνης υπουργών και ειδικότερα για τα αδικήματα της δωροδοκίας και της απιστίας.
Νωρίτερα, η εισαγγελέας Ελένη Τουλουπάκη και οι επίκουροι εισαγγελείς Ντζούρας και Μανώλης  παρέδωσαν μέρος της δικογραφίας στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου προκειμένου να διαβιβαστεί στη Βουλή με το νόμο περί ευθύνης υπουργών. Η εισαγγελική έρευνα «σκόνταψε» στα ονόματα δέκα πρώην Υπουργών Υγείας, Οικονομίας και Ανάπτυξης, την περίοδο από το 2006 και μετά (έως τις αρχές του 2015). Παράλληλα, ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βάρος ενός υψηλόβαθμου στελέχους της NOVARTIS για δωροδοκία ενώ εκδόθηκε και διάταξη απαγόρευσης εξόδου του από τη χώρα.
Στο μεταξύ, συνεχίζεται η εισαγγελική έρευνα από την Εισαγγελία Διαφθοράς και για τα πολιτικά και μη πρόσωπα όσο αφορά το αδίκημα του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος.

Σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό στο Μαξίμου - Κοντονής: Εντολή Τσίπρα για γρήγορες διαδικασίες

Με εντολή του Αλέξη Τσίπρα η δικογραφία που αφορά πολιτικά πρόσωπα για το σκάνδαλο Novartis, διαβιβάζεται μέσα στις επόμενες ώρες στη Βουλή, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής μετά την ενημερωτική σύσκεψη που είχε ο πρωθυπουργός με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, στο Μέγαρο Μαξίμου.
Ο κ. Κοντονής τόνισε ότι η ηθική απαξία και το οικονομικό κόστος που συσσωρεύτηκε εις βάρος του ελληνικού λαού με το σκάνδαλο με το φάρμακο, "είναι ζητήματα τεράστια που η Δικαιοσύνη διερευνά και θα διερευνήσει σε βάθος". Το αργότερο έως το μεσημέρι σήμερα, Τρίτη, η δικογραφία θα είναι στα χέρια του προέδρου της Βουλής, θα ενημερωθούν τα πολιτικά κόμματα και με βάση την ενημέρωση και την ενδελεχή μελέτη ενός ογκώδους φακέλου θα λάβουν και τις τελικές θέσεις τους σε σχέση με τις περαιτέρω κοινοβουλευτικές και δικαστικές εξελίξεις, είπε ο κ. Κοντονής
Για το "μεγαλύτερο σκάνδαλο από συστάσεως του ελληνικού κράτους" μίλησε ο αναπληρωτής υπουργός Δημήτρης Παπαγγελόπουλος, ο οποίος τόνισε πως όσοι μιλούν για πολιτικές διώξεις, καλό θα είναι να μη μιλάνε, γιατί όσο μιλάνε εκτίθενται.

Σαμαράς: Νέα συκοφαντία του κ. Τσίπρα κατά του προσώπου μου

«Νέα συκοφαντία του κ. Τσίπρα κατά του προσώπου μου», χαρακτηρίζει ο Αντώνης Σαμαράς την εμπλοκή του ονόματός του στη δικογραφία που διαβιβάζεται στη βουλή για την υπόθεση Novartis, τονίζοντας ότι στηρίζεται σε «κατασκευασμένες μαρτυρίες ανώνυμων». Ο πρώην πρώθυπουργός σημειώνει ότι «δεν με αγγίζουν» και προαναγγέλλει προσφυγή στη δικαιοσύνη από τη μεριά του λέγοντας ότι «οι συκοφάντες και όσοι είναι από πίσω θα λογοδοτήσουν οι ίδιοι στη δικαιοσύνη».
Αναλυτικά η δήλωση του Αντώνη Σαμαρά στο ΑΠΕ:
«Πληροφορήθηκα τη νέα συκοφαντία του κ. Τσίπρα κατά του προσώπου μου. Και μάλιστα από κατασκευασμένες μαρτυρίες ανωνύμων. Επειδή η συκοφαντία είναι το όπλο των δειλών, τους λέω πως εμένα δεν με αγγίζουν!

Πικραμμένος: "Ουδεμία σχέση έχω"

Μετά την αναφορά του ονόματός του μεταξύ εκείνων που φέρονται να περιλαμβάνονται στη δικογραφία ο κ.Παναγιώτης Πικραμμένος που είχε διατελέσει υπηρεσιακός πρωθυπουργός δήλωσε: "Ουδεμία σχέση έχω με το σκάνδαλο της φαρμακοβιομηχανίας Novartis, τόσο εγώ προσωπικά, όσο και η υπηρεσιακή κυβέρνηση της χρονικής περιόδου Μαΐου- Ιουνίου 2012".
Το βράδυ της Δευτέρας, και σε ό,τι αφορά στον πρώην πρωθυπουργό Παναγιώτη Πικραμένο, από την Εισαγγελία κατά της Διαφθοράς έγινε γνωστό ότι το όνομά του περιελήφθη στη δικογραφία που εστάλη στη Βουλή, χωρίς ειδικότερα στοιχεία για αυτόν, απλά στη λογική της "αμελητί" διαβίβασης.

Γ. Στουρνάρας: Η πολιτική στοχοποίηση και το bullying που υφίσταμαι εγώ και η οικογένεια μου τρία χρόνια τώρα έχει τα όρια της

Με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Γιάννης Στουρνάρας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
"Ουδέποτε κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως Υπουργός Οικονομικών είχα υπογράψει οποιαδήποτε απόφαση που να σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με την εταιρία Novartis. Παρεμπιπτόντως, ουδεμία από το νόμο σχετική αρμοδιότητα έχει ο Υπουργός Οικονομικών. Η πολιτική στοχοποίηση και το bullying που υφίσταμαι εγώ και η οικογένεια μου τρία χρόνια τώρα έχει τα όρια της".

Αβραμόπουλος:  Η πολιτική του φαρμάκου και η τιμολόγησή του δεν ανήκε στην αρμοδιότητα μου το διάστημα της υπουργίας μου

H πολιτική του φαρμάκου και η τιμολόγησή του δεν ανήκε στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υγείας, κατά το διάστημα της υπουργίας μου (2006-2009) και συνεπώς ουδεμία σχέση είχα ούτε και θα μπορούσα να έχω με το ζήτημα Novartis, τονίζει σε δήλωσή του ο Ευρωπαίος Επίτροπος Δ. Αβραμόπουλος.
«Με έκπληξη πληροφορήθηκα αναφορά του ονόματός μου στην δικογραφία για τη Novartis που απεστάλη στη Βουλή μαζί με άλλα ονόματα Πρωθυπουργών και Υπουργών της περιόδου 2006-2015», ανέφερε στη δήλωσή του ο ο κ. Αβραμόπουλος. Σημείωσε, δε, ότι «την περίοδο που ήμουν Υπουργός Υγείας, από το 2006 ως το 2009 η πολιτική του φαρμάκου και η τιμολόγησή του δεν ανήκε στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υγείας και συνεπώς ουδεμία σχέση είχα ούτε και θα μπορούσα να έχω με αυτό το ζήτημα». Πρόσθεσε μάλιστα ότι « η αρμοδιότητα για το φάρμακο περιήλθε στο Υπουργείο Υγείας δυο χρόνια μετά την αποχώρησή μου. Απλά και ξεκάθαρα. Συνεπώς δεν υφίσταται ζήτημα» κατέληξε ο κ. Αβραμόπουλος.

Βενιζέλος: Όσες φορές έκαναν το λάθος να μου επιτεθούν με συκοφαντίες προσέκρουσαν στον τοίχο της αλήθειας

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Όσες φορές έκαναν το λάθος να μου επιτεθούν με συκοφαντίες μετάνιωσαν γιατί προσέκρουσαν στον τοίχο της αλήθειας. Τώρα βλέπω να αναφέρουν και το όνομα μου στην «υπόθεση Novartis» κατά τρόπο παντελώς ασυνάρτητο, μάλλον από συνήθεια. Επειδή μόνος μου γνώμονας ήταν και είναι πάντα το δημόσιο συμφέρον, δεν θα αφήσω αναπάντητη τη βάρβαρη προσβολή των θεσμών του κράτους δικαίου που συντελέσθηκε από την κυβέρνηση, σε συνεργασία δυστυχώς με δικαστικούς λειτουργούς, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα σκηνικό φτηνού πολιτικού αντιπερισπασμού.

Λυκουρέντζος: Ουδεμία σχέση είχα με οποιαδήποτε φαρμακευτική εταιρία

Αιφνιδιασμένος και έκπληκτος για την εμπλοκή του ονόματός του στην υπόθεση δηλώνει ο πρώην υπουργός Υγείας Ανδρέας Λυκουρέντζος, επισημαίνοντας πως ουδεμία σχέση είχε με οποιαδήποτε φαρμακευτική εταιρία. Σε δήλωσή του ο κ. Λυκουρέντζος τονίζει πως διετέλεσε υπουργός Υγείας για ένα χρόνο, από τον Ιούνιο του 2012 ως τον Ιούνιο του 2013 επισημαίνοντας πως όπως είναι γνωστό και προκύπτει και από το Φ.Ε.Κ.(Αριθμός φύλλου 2105,9η Ιουλίου 2012,Τεύχος Β´),δεν ανήκε σε αυτόν η αρμοδιότητα της Γενικής Διεύθυνσης Υγείας και συνεπώς ο σχεδιασμός της φαρμακευτικής πολιτικής.
"Στη θητεία μου ουδεμία απόφαση υπέγραψα σχετικά με την τιμολόγηση των φαρμάκων για οποιαδήποτε εταιρεία και φυσικά ούτε και για την Novartis. Ουδεμία σχέση είχα με οποιαδήποτε φαρμακευτική εταιρεία. Αιφνιδιάζομαι και εκπλήσσομαι με την αναφορά του ονόματός μου στη συγκεκριμένη δικογραφία. Στην πολιτική μου διαδρομή υπηρέτησα το δημόσιο συμφέρον με διαφάνεια και ακεραιότητα. Δεν θα ανεχθώ, με κανένα τρόπο, τη σπίλωση του ονόματός μου» τονίζει ο Ανδρέας Λυκουρέντζος στη δήλωσή του.

Το σχόλιο της Novartis Hellas

"Eχουμε λάβει γνώση των δημοσιευμάτων σχετικά με τις επιχειρηματικές μας πρακτικές στην Ελλάδα. Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με τις αρχές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και δεν μπορούμε να σχολιάσουμε περαιτέρω αυτή την στιγμή" αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails