Tuesday, August 19, 2014

SAYEED NASRALLAH ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΖΩΗ

Ο αγαπημένος από τους χριστιανούς της Εγγύς και Μέσης Ανατολής, ηγέτης της Χεζμπολλά, Σαγιέντ Νασράλλα, αποκαλύπτει λεπτομέρειες της προσωπικής του ζωής. Λόγοι ασφαλείας του υπαγορεύουν μια μεγάλη μυστικότητα και διακριτικότητα στις κινήσεις. Δεν επικοινωνεί  ούτε με τα αδέρφια του, δε χρησιμοποιεί ποτέ κινητό ή το διαδίκτυο και ζεί αλλάζοντας συνεχώς τόπο διαμονής. Ωστόσο δηλώνει ότι κυκλοφορεί στο Λίβανο και “βλέπει χωρίς να τον βλέπουν”.
akhbar_0
 Δ Πορφύρης/Π Σταφυλά

Σήμερα δημοσιεύθηκαν αποσπάσματα της συνέντευξης του  Γ.Γ. της Χεζμπολά, του “μυθικού” Σαγιέντ Νασράλλα, στο αραβικό  Al-Akhbar . Επελέγησαν αυτά που επικεντρώνουν στις προσωπικές συνήθειες του Λιβανέζου ηγέτη που έχει καταταχθεί στις συνειδήσεις χριστιανών  ως ο πνευματικός άνθρωπος του Σιιτικού Ισλάμ που επαγγέλεται την αγάπη και την αρμονική συνύπαρξη που έχει κάνει πράξη στο Λίβανο μεταξύ των δυο κοινοτήτων. Η υποστήριξη που παρείχε η Χεζμπολλά στο συριακό στρατό που πολεμούσε τους σουνίτες τζιχαντιστές, στοίχησε την ένταξη της οργάνωσης στη διεθνή λίστα των τρομοκρατικών ομάδων,κάτι που δεν είχε γίνει ούτε το 2006 όταν πολεμούσε εναντίον του Ισραήλ.  
Σας αρέσει το ποδόσφαιρο;

Και ποιά ομάδα υποστηρίζετε;
Παλιά  έπαιζα για την πλάκα και για να ξεχνιέμαι. Κυρίως υποστήριζα τη Βραζιλία και μερικές φορές την Αργεντινή ειδικά όταν έπαιζε ο Μαραντόνα. Μου άρεσε πολύ το πως έπαιζε ο Ντιέγκο.
Και όσον αφορά το φετεινό Παγκόσμιο Κύπελο;
Όλοι ψυθίριζαν ότι ήμουν με τη Βραζιλία αλλά εγώ δεν υποστήριζα κανέναν. Όμως γενικά οι υποστηρικτές της Χεζμπολλά είναι με την Βραζιλία. Πρόκειται για παράδοση χρόνων λόγω των ωραίων τεχνικών της στο παιχνίδι. Μετά υπάρχει και το άλλο: η πρασινοκίτρινη σημαία της Βραζιλίας έχει τα συμβολικά χρώματα των Σιιτών.
p07_20140814_pic1
Το παρακολουθήσατε;
Ειλικρινά, φέτος η κατάσταση δεν μου επέτρεπε να παρακολουθώ τέτοια πράγματα. Είχαμε τα γεγονότα στο Λίβανο και στη Συρία και τώρα βλέπετε τι συμβαίνει στη Γάζα και στο Ιράκ.
Είδατε έστω ένα παιχνίδι;
Είδα μόνο ένα μέρος από τον τελικό για χάρη του γιού μου, εγώ δεν ήθελα. Ο γιός μου υποστήριζε τη Γερμανία και έτσι αποφάσισα να τον ιντριγκάρω και ήμουνα με την Αργεντινή.
Χρησιμοποιείτε Facebook?
Λόγω μέτρων ασφαλείας, οφείλω να παραμένω μακριά από οτιδήποτε έχει σχέση με κινητά τηλέφωνα ή διαδίκτυο. Οπότε δεν έχω άμεση επαφή με το facebook. Ωστόσο είμαι πάντα ενήμερος για κάθε είδους συζήτηση, φημολογίες, σχολιασμούς κτλ που δημοσιεύονται στο FB. Λαμβάνω αναφορές για ό,τι συμβαίνε στο fb.
Συνήθως οι άνθρωποι μένουν σε έναν τόπο, έχουν το ίδιο κρεβάτι, το ίδιο μαξιλάρι και δεν μπορούν ούτε να κοιμηθούν εάν αλλάξουν αυτές οι συνθήκες. Πως εσείς προσαρμόζεσθε στις συνεχείς αλλαγές; 
Αυτό είναι αλήθεια. Αλλά όταν, το να αλλάζεις τοποθεσίες  γίνεται μέρος της ζωής σου, τότε πρόκειται για μια φυσιολογική συνήθεια. Αυτό είναι πια κάτι φυσιολογικό για εμένα, ειδικά μετά το 2006. Πριν από τον πόλεμο με το Ισραήλ, οι μετακινήσεις μου ήταν συγκεκριμένες.
Ποιό είναι το αγαπημένο σας φαγητό;
Παλιά είχα και εγώ τις προτιμήσεις μου στο φαγητό. Τώρα τρώω ότι είναι διαθέσιμο. Ακόμα και εάν με ρωτήσει κάποιος τι θέλω να φάω θα απαντήσω ότι δεν έχω θέμα με κανένα φαγητό. Τρώω συνήθως κάτι που ετοιμάζεται γρήγορα, όπως οι φαντάροι στο μέτωπο που δε έχουν προτιμήσεις. 
Οδηγείτε αυτοκίνητο;
Ναι, αλλά η τελευταία φορά που οδήγησα ήταν το 1986.
Η περιοχή Dahiyeh άλλαξε πολύ μετά το 2006. Γιατί;
Δεν μένω μακριά από την Dahiyeh και γνωρίζω . Οι Ισραηλινοί, προάγουν την ιδέα- (υποστηριζόμενοι από κάποια αραβικά κανάλια)- ότι ζω σαν φυγάς αποκομμένος από τον κόσμο. Προφανώς δεν μπορώ να δω ούτε να μιλήσω στα ίδια μου τα αδέλφια. Αλλά δεν ζω σα φυγάς. Λόγοι ασφαλείας με υποχρεώνουν να διατηρώ μυστικότητα για την κάθε μου κίνηση. Όμως αυτό δεν με εμποδίζει  από το να κυκλοφορώ και να βλέπω τι συμβαίνει. Το ζήτημα είναι οι άλλοι να μην με βλέπουν. Ξέρω πως είναι η  Dahiyeh και οι κάτοικοί της και βλέπω αν υπάρχει πρόοδος ή παρακμή. Γνωρίζω ακόμα και το τι συμβαίνει στο Νότο και ιδιαίτερα στην κοιλάδα της  Bekaa.
10609070_312918085550685_979294539_n
Η ελληνιστική Ηλιούπολη/Balbeek
Ποιό μέρος του Λιβάνου σας αρέσει;
Ο τρόπος ζωής στον κάθε τόπο είναι που δημιουργεί το συναίσθημα και τη συγκίνηση . Έζησα στην Bekaa όταν διαμορφωνόταν η προσωπικότητά μου. Για χρόνια ήθελα να ζήσω εκεί,τουλάχιστον μέχρι το 2000 και αν θα ήθελα να βρω φίλους να πηγαίνω στο Baalbeck. Εκεί έκανα πολλούς επιστήθιους φίλους και πάντα οι περιοχές συνδέονται με τα πρόσωπα που αγαπήσαμε και που μας αγαπούν. Τώρα δεν μπορώ να πω ότι αγαπάω περισσότερο ένα μέρος από ένα άλλο γιατι είναι σα να λέω ότι αγαπάω περισσότερο μια ομάδα ανθρώπων από μια άλλη. Αισθάνομαι ότι όλους τους αγαπάω και όλους τους στηρίζω. Θέλω και εγώ να με αγαπάνε και να είναι στο πλάι μου. 
Διαβάζετε μυθιστορήματα;
Σε ερώτηση για το ποιά κανάλια παρακολουθεί, απάντησε ότι κοιτάει και τα μεγάλης ακροαματικότητας αραβικά κανάλια ακόμα και αν είναι εχθρικά, όπως π.χ.τα δορυφορικά,  Αλ Τζαζίρα (Κατάρ),  Αλ Αραμπίγια (Σαουδική Αραβία) για να ενημερώνεται για το πως δημαγωγούν τον αραβικό κόσμο. Πρόσθεσε ότι προσωπικά θεωρεί πιο αξιόπιστο το επίσης δορυφορικό Αλ Μαγιαντίν που δημιουργήθηκε από δημοσιογράφους που κατήγγειλαν την παραπληροφόρηση του Αλ Τζαζίρα. Επίσης είναι της άποψης ότι πρέπει να μπαίνουμε στη θέση του κόσμου που παρακολουθεί τα μεγάλα κανάλια για να καταλαβαίνουμε πως διαμορφώνεται έτσι η άποψη τους για τα κοινά.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails